Inlägg från: gummsanmadde |Visa alla inlägg
  • gummsanmadde

Till er som försöker bli gravida, följas åt?

Jag hakar gärna på. Är 29, gift å ha två barn, Pågen är 2år å 9 månader. Tösen är 10månader. Och nu ha vi börjat försöka på en till :) Fick tillbaka mensen nu den 3:e och jag ha nog ägglossning nu, ha ägglossning smärta nu i några dagar å idag ha jag trådaktiga flytningar. Så vi försöker för fullt ???? ingen aning när bim är, innan hade jag ca 29-30dag cykel.

Jätte STORT GRATTIS till er alla som ha fått plus!!!

• gummsanmadde
    filli01 skrev 2018-08-16 07:18:41 följande:

Vaknade i natt med en otrolig mensvärk. Hade så ont att jag inte visste var jag skulle bli av. Fick ta 2 alvedon. Blödde lite grann men blöder inte nu på morgonen.

Denna månaden blir bara konstigare och konstigare.

Fortfarande inte fått mina graviditetstest så vet inte om jag var gravid och detta ett tidigt mf. Men brukar aldrig ha sån hemsk mensvärk som jag hade i natt.

Usch fy, va jobbigt att vakna av den smärtan. När ha du bim? Håller tummarna att det inte blir mera blod å smärta ??
  • gummsanmadde
    Girl93 skrev 2018-08-16 08:28:44 följande:

Uppföljning: testade mig imorse (BIM-1) och vågar fortfarande inte tro på det! Ska köpa clearblue digitalt idag och testa med också, nä just nu sitter jag på jobbet och tänkte att det måste ha visat fel imorse... Vill det här för mycket !

Det är ett jätte fint plus!! Grattis ????
  • gummsanmadde
    Morsansomärorolig skrev 2018-08-16 21:53:36 följande:

Hallå godingar!

Hjälp.. ser jag i syne? Kanske bara är skuggan av det undertill..

Asså det ser ut som där är något, håller tummarna!! När ha du bim?
  • gummsanmadde
    Morsansomärorolig skrev 2018-08-16 22:02:05 följande:

Jag ammar fortfarande min 6månaders son så jag har ingen aning när eller om jag ens har ägglossning! Haha.. har bara känt mig väldigt konstigt, samma gravsymtom som med sonen.. så tog ett test och fick detta :O

Då är det inte lätt att veta bim :D få man vara nyfiken å fråga vilka symtom du ha? Hoppas att strecket blir starkare på nästa test!
  • gummsanmadde
    Vattenlilija skrev 2018-08-17 10:52:35 följande:

Åh, jag missade ju ditt svar ang att tempa där innan. Just för att lära känna kroppen så känns det ju som ett jättebra hjälpmedel.

Planerar att helgardera oss och ha sex från några dagar innan jag beräknas vara fertil och varje dag fram till några dagar efter ...blir jag inte gravid då så ska jag också införskaffa en termometer haha

Jag tänkte likadant som dig, exakt samma tanke angående ha sex varje dag och händer det inget så ska jag börja tempa.. ????
  • gummsanmadde

Jag tror jag har lite hormoner i kroppen hahahaha. Satt å pillade lite på mobilen på FB, kollade snabbt på en klippa där en soldat kom hem å hans hund blev överlycklig. Inget direkt speciellt, utan bara hunden blev glad. Jag GRÄT!!!! Å sen ett litet klipp från Sheldon från Big Bang Theory serien när han är liten , han kramade hans mamma. Jag GRÄT!!

Asså gud hormoner, gissar dom kom från ägglossningen jag ha nu, eller haft, jag vet inte. Trodde att det va över i förgår, men idag ha jag ont i tjejmagen igen å trådaktiga flytningar igen. hm.. blir det inget denna månaden så tro jag ska prova ägglossnings tester eller tempa..

• gummsanmadde
    Deeluxee skrev 2018-08-23 09:05:08 följande:

Hur går det för er alla? :)

Jag vet inte varför jag börjar bli orolig. Men har nog mycket med min MA i mars att göra. Molande värk i ländryggen (mer åt höger sida) samt lite molande i magen. Hoppas det inte är något negativt :(

Pratat med en kollega som ska hjälpa mig med ett ultraljud i eftermiddag när jag kommer till jobbet. Känner sådan enorm tacksamhet att jobba på förlossningen när man behöver hjälp för att lugna nerverna om sånt här.

Va skönt att du ha någon som kan hjälpa dig, kolla så allt är bra så du slipper oroa dig! Hoppas allt är bra!
  • gummsanmadde
    AngelicaB skrev 2018-08-23 11:51:00 följande:

Hej!

Jag behöver lite råd och pepp. Vi har igen börjat försöka att bli gravida efter vårt MA förra året. Jag har bim på söndag eller måndag om jag räknat rätt och har testat men inget mer än en liten skugga på ett test. Jag har ömma bröst, haft känningar vid troskanten till och från efter äl. Om de nu har tagit sig, tror ni att jag kan få mig ett plus om jag testar på lördag eller är även de för tidigt? Berätta gärna vilken dag i er cykel som ni plussat!

Tack på förhand!

Hej. Jag tror det är väldigt olika hur tidigt man kan testa sig, om man ha räknat rätt med ägglossningen. Vissa ha kunnat göra det en vecka innan å vissa en vecka efter bim. Jag kunde göra det två dagar innan BIM, å då visade det ett svagt streck. Men det är ju lite olika. Jag hoppas att du få en fint streck ????
  • gummsanmadde

Hm..jag vet inte vad jag ska skriva.. undra vad det som händer i kroppen, ha molvärk i 13 dag. Är på dag 21, gissar att jag hade ägglossning för två dagar sen hmför det hög till som fan 2-3 gånger på högra sidan av tjejmagen. Ha en massa flytningar, ibland rinner det. Nu precis gick jag ut å gick med ungarna, fick gå skit sakta för det ömmar jätte mycket i tjejmagen. Varje gång jag sätter mig så få jag göra det lite sakta för annars ömmar det som fan magen. Va fan kan det vara? Jag hoppas ju på bebis men det är ju önsketänkande. Kan det va uvi? Jag ha inga andra symtom på det åt jag ha haft det en gång innan å det visste jag inte utan det fick jag reda på gyn.

Någon kanske ha ett skit bra lugnade svar haha..

Svar på tråden Till er som försöker bli gravida, följas åt?