Inlägg från: Vattenlilija |Visa alla inlägg
  • Vattenlilija

Till er som försöker bli gravida, följas åt?

Hej!
    Jag hoppar gärna in här :) Jag slutade med p-piller i mars och började i samma veva försöka. Är 33 och har aldrig varit gravid innan så jag börjar bli lite nojig över hur svårt det kommer bli. Vi har inte berättat för någon att vi försöker så det känns skönt att kunna ventilera med någon annan än mannen :) 

• Vattenlilija

Typiskt...och där kom mensen =/

Bara att göra ett nytt försök då... Jag funderar lite...är det värt att skaffa natural cycles eller liknande? Trackar just nu via en app fast utan termometer och vi försöker inte bara pricka in ägglossning utan har sex flera gånger både innan och efter för att verkligen vara säkra på att ta vara på alla fertila dagar. Det känns ju som att en dyr app/termometer känns överflödig men jag kanske har missat något?

• Vattenlilija

Men åh, grattis till alla er som plussat :D Hoppas jag får göra er sällskap nästa månad, för oj vad segt det här är..

"Missa inte ett piller för då blir du gravid!" sa dom....

• Vattenlilija
    TrueLove12 skrev 2018-08-16 15:47:45 följande:
    Tyvärr brukar de säga så men inte ofta de stämmer tycker jag. Har försökt aen nov förra året
    Nej, jag känner nog inte till någon som blivit gravid på det sättet (även om det så klart kan hända)
    Men fy vad segt.. jag har bara försökt sedan mars och känner mig redan less, november måste kännas som en evighet =/
  • Vattenlilija
    TrueLove12 skrev 2018-08-16 17:42:39 följande:
    Inte jag heller faktiskt inte ens jag har blivit gravid på preventivmedel ngn gång alls.

Ja de e segt som bara den vill inte heller knappt men har börjat tempa m.m nu så hoppas lära känna min kropp ännu mer
    Åh, jag missade ju ditt svar ang att tempa där innan. Just för att lära känna kroppen så känns det ju som ett jättebra hjälpmedel.
    Planerar att helgardera oss och ha sex från några dagar innan jag beräknas vara fertil och varje dag fram till några dagar efter ...blir jag inte gravid då så ska jag också införskaffa en termometer haha
Svar på tråden Till er som försöker bli gravida, följas åt?