Inlägg från: filli01 |Visa alla inlägg
  • filli01

Till er som försöker bli gravida, följas åt?

Hej!

Tänkte kolla om jag kunde få bolla lite här inne med er?

Jag upplever världens konstigaste månad. Jag känner min kropp otroligt väl och känner av mitt humör och symptom innan ÄL och mens. Brukar testa med stickor vid ÄL för att fastställa, denna månad tog de slut precis innan men jag hade en höjning på g i alla fall och detta är för 3 veckor sedan.

Jag fick alla typiska symptom som innan/under mens förra veckan men värre än vanligt. Otroligt irriterad och trött, nada sexlust. Meeen ingen mens har kommit och mitt humör har ändrat sig till så det brukar kännas innan ÄL.

Antingen har kroppen helt enkelt hoppat över en månad med mensen (vilket aldrig har inträffat någonsin), annars kommer väl mensen snart och jag känner inte min kropp så väl jag trodde eller så är jag gravid.

Har tagit ett test i morse men det ser blankt ut. Någon som ser något?

• filli01
    Thorax skrev 2018-08-13 07:32:59 följande:

Jag tycker mig ana nåt svagt. Lite osäker men nåt rosa är där. Men svårt om de är spök, syne, eller plus.

Pröva igenom om två dagar :)

Magkänslan säger mycket, den jag hade visade sig vara rätt så håller tummarna att de är detsamma för dig

Tack! Givetvis hoppas man ju men känner sig så besviken när testen inte visar något. Men håller tummarna och testar om några dagar igen.

Är du gravid nu?
  • filli01
    Thorax skrev 2018-08-13 07:52:41 följande:

Vet allt för väl vad du menar.

Kanske för klena test också?

Ja jag är i vecka 5 bara så vågar inte hoppas än, 6e försöket för oss.

Åh vad mysigt! Hoppas det går vägen.

Jag vet inte vilken stryka testen har, köpte dom på en lokal butik igår. Testlagret. Står inte på vilken stryka. Kommer andra på posten idag eller i morgon
  • filli01
    Deeluxee skrev 2018-08-14 22:48:29 följande:

Varit borta några dagar, men är nu åter. Kunde inte hålla mig i morse, så tog ett test på bim -8 :O

Och den visade ett pluuus <3 så lycklig!

Nu hoppas jag bara att fröt stannar :) hur går det för er alla?

Åh grattis! Vad roligt.
  • filli01
    JosHed skrev 2018-08-15 07:39:41 följande:

Skulle ni klassa detta som positivt? Vågar inte andas xD RFSU:s test, BIM+2.

Ja absolut! Grattis!
  • filli01
    Girl93 skrev 2018-08-15 13:39:31 följande:

Åh jag hoppar gärna också in i denna tråden! Vad roligt med alla positiva gravtest!! ????

Jag själv är 25 år och har velat ha barn så länge jag kan minnas, dock har jag alltid vetat ?vad jag vill bli? yrkesmässigt så nu jag har satsat på karriären och försökt stilla min längtan. Men nu är universitetet klart och jag har en tillsvidaretjänst - LETS START THE BABYFACTORY???? Jag och min sambo valde att börja försöka förra månaden efter 9 år tillsammans som par :) Är förberedd på att det kan ta lång tid samtidigt som jag hela tiden tänker på hur gärna vi vill ha ett plus. Har BIM idag <3

Vad mysigt! Håller tummarna att ni får plus snart. Jag och min man fick plus efter andra försöket när vi hade varit ett par i 11 år. Jag testade då att äta bidrottninggele kapslar som gav mig en tydligare äl.
  • filli01

Har inte fått mina test som jag beställt och fortfarande ingen mens i sikte. Inte ens några känningar över huvudtaget. Brukar alltid bli lite depp innan mens, molvärk och ömma bröst. Inget alls. Märkligt.

• filli01

Vaknade i natt med en otrolig mensvärk. Hade så ont att jag inte visste var jag skulle bli av. Fick ta 2 alvedon. Blödde lite grann men blöder inte nu på morgonen.

Denna månaden blir bara konstigare och konstigare.

Fortfarande inte fått mina graviditetstest så vet inte om jag var gravid och detta ett tidigt mf. Men brukar aldrig ha sån hemsk mensvärk som jag hade i natt.

• filli01
    gummsanmadde skrev 2018-08-16 08:16:38 följande:

Usch fy, va jobbigt att vakna av den smärtan. När ha du bim? Håller tummarna att det inte blir mera blod å smärta ??

Ja det var inte roligt . Bim +7 idag. Tog neg gravtest i måndags och sen tog dom slut och hann inte få mina nya.
  • filli01
    Girl93 skrev 2018-08-16 08:28:44 följande:

Uppföljning: testade mig imorse (BIM-1) och vågar fortfarande inte tro på det! Ska köpa clearblue digitalt idag och testa med också, nä just nu sitter jag på jobbet och tänkte att det måste ha visat fel imorse... Vill det här för mycket !

Grattis! Solklart plus!
  • filli01

Fick positivt på äl test igår morse men har sovit borta i natt så blev inget mys igår. Dock i förrgår. Men är det försen med äl för denna gång eller kan ägget överleva tills ikväll? Klart ingen kan veta hur det är för mig men teoretiskt .

Svar på tråden Till er som försöker bli gravida, följas åt?