Inlägg från: Llewellyn |Visa alla inlägg
  • Llewellyn

Till er som försöker bli gravida, följas åt?

Argh, är så förvirrad..

Jag har en 11-månaders kille. För några dagar sedan kom första mensen. Trodde den var borta på grund av envisa extrakilon (har tidigare haft oregelbundna menstruationer pga fetma). Ammade bara delvis 4,5 månad så trodde den skulle kommit tillbaka tidigare om det skulle hända.

Sedan mitten av juni har jag gått ner cirka 6 kilo. Vet inte om det påverkat saken.

Hur som helst. Var inställd på att det skulle ta tid att gå ner i vikt och att mensen skulle komma tillbaka först när jag började närma mig mer normala siffror.

Men nu är den alltså här och direkt började jag tänka på ÄL och BIM.

ÄL lär bli runt 25 augusti och BIM då 8 september. Börjar jobba efter föräldraledigt den 3 september.

Skulle vara nice att årergå till jobbet med vetskapen att den blir ny bebis inom kort. BF skulle bli maj 2019 om det tar sig direkt och det passar också väldigt bra.

Vad som talar emot är att jag fick högt blodtryck under förra graviditeten och medicinen jag tar emot det är inte bra att fortsätta med under graviditet. Samt att jag gärna hade gått ner mer i vikt...

Men inte lätt att fatta rationella beslut när man blir besatt av bebislängtan.

Svar på tråden Till er som försöker bli gravida, följas åt?