Inlägg från: Thorax |Visa alla inlägg
  • Thorax

Till er som försöker bli gravida, följas åt?

Hakat också gärna på

Inne på 5-6e försöket. Tappat räkningen lite. Bim den 19e så får se om de tog sig denna gång. Men jag vågar som inte hoppas längre. Samtidigt skrämmer tanken på att vara gravid igen skiten ur mig :D

Behind every legend, lies an impossible dream
  • Thorax
    Canary skrev 2018-08-05 17:37:57 följande:

Hakar också gärna på! Försök nr två snart! Första försöket blev jag lite crazy och tänkte för mycket på det, har lyckats coola ner mig lite nu, förhoppningsvis håller det i sig!

Vet den känslan allt för väl att gå bananas :D

Det läskiga är mest att min förra graviditet var från helvetet själv kändes de som. Allt som kunde gå fel gick fel. Samtidigt så sägs de ju att alla graviditeter är olika så jag hoppas på en revansch. Men tanken på att gå igenom de igen är skrämmande. Men inte skrämmande nog från att vilja bli gravid igen
  • Thorax
    Canary skrev 2018-08-05 19:31:39 följande:

Ah, ok, förstår! Gick graviditeten väl i slutänden då?

Har hört många historier om att det kan vara väldigt olika men det är klart att deg måste vara tufft!

Ja vi båda klarade oss :) så har en smått tok här hemma som aldrig är still. Gör ju viktnedgången jag påbörjat enklare haha.

Samma här så hoppas det är så, om inte annat så finns de ingen återvändo om de inte blir de :D
    Deeluxee skrev 2018-08-06 00:44:16 följande:

Åh, vad kul att några hakat på :)

Hållet med om att alla i ens närhet går ut med graviditet eller nyss kläckt en bebis.

Klart man blir glad för deras skull, men längtan i en gror ju mer då samtidigt.

Jag håller mina tummar för oss. Vi måste ju berätta när/om vi plussat.

När har ni alla BIM?

Verkligen, det är svårt att inte bli avundsjuk faktist. Mixade känslor är det.

Jag har bim den 19/8 så långt kvar :(
    Sirest01 skrev 2018-08-06 07:21:41 följande:

Hej! Jag har precis slutat med mina p-piller och inväntar nu min pillermens. Är så spänd på att få börja försöka, blir vårt första barn.

Vad spännande, hoppas den kickar igång snart så ni kan börja :)
  • Thorax
    Deeluxee skrev 2018-08-06 10:08:38 följande:

Vad spännande!

Jag har BIM den 22:a och jag hoppas spninnerligt att mensen håller sig borta :)

Fick veta idag att min absolut bästa vän blivit gravid, så fasen vad jag håller mina tummar ^^

Oh vad kul om ni kunde följa varann :)

Jag och kompis vart gravida med 1 veckas mellanrum till Bf förra gången. Det var verkligen skönt att ha någon att bolla med. Så håller tummarna för dig
  • Thorax
    TrueLove12 skrev 2018-08-12 02:06:51 följande:

Hej :)

Jag (27 snart) och min man (34) försöker med vårat första barn.

Jag tog ur p stav 10 nov 2017 där efter hade jag första äl i dec sen uteblev den i januari och juni fick bara negativa tester. Har precis börjat med att tempa med babyplan termometern och har flo appen för att ha mer koll och gör äl tester ännu har vi tyvärr misslyckats och har inga förhoppningar alls just nu att kunna bli gravid detta året då jag blivit så besviken och ledsen när det inte har blivit något..

Min man har barn sen tidigare och jag under ett annat tidigare förhållande 2010 var gravid som ja tyvärr bröt..

Träffade min man 2012 och hållt ihop sen dess alltid pratat om barn sen vi träffades

Det är tufft när de tar sådan tid för kroppen :( men hoppas ni får lite mer klarhet med tempningen.
  • Thorax
    filli01 skrev 2018-08-13 07:13:43 följande:

Hej!

Tänkte kolla om jag kunde få bolla lite här inne med er?

Jag upplever världens konstigaste månad. Jag känner min kropp otroligt väl och känner av mitt humör och symptom innan ÄL och mens. Brukar testa med stickor vid ÄL för att fastställa, denna månad tog de slut precis innan men jag hade en höjning på g i alla fall och detta är för 3 veckor sedan.

Jag fick alla typiska symptom som innan/under mens förra veckan men värre än vanligt. Otroligt irriterad och trött, nada sexlust. Meeen ingen mens har kommit och mitt humör har ändrat sig till så det brukar kännas innan ÄL.

Antingen har kroppen helt enkelt hoppat över en månad med mensen (vilket aldrig har inträffat någonsin), annars kommer väl mensen snart och jag känner inte min kropp så väl jag trodde eller så är jag gravid.

Har tagit ett test i morse men det ser blankt ut. Någon som ser något?

Jag tycker mig ana nåt svagt. Lite osäker men nåt rosa är där. Men svårt om de är spök, syne, eller plus.

Pröva igenom om två dagar :)

Magkänslan säger mycket, den jag hade visade sig vara rätt så håller tummarna att de är detsamma för dig
  • Thorax
    filli01 skrev 2018-08-13 07:40:16 följande:

Tack! Givetvis hoppas man ju men känner sig så besviken när testen inte visar något. Men håller tummarna och testar om några dagar igen.

Är du gravid nu?

Vet allt för väl vad du menar.

Kanske för klena test också?

Ja jag är i vecka 5 bara så vågar inte hoppas än, 6e försöket för oss.
  • Thorax
    filli01 skrev 2018-08-13 08:03:17 följande:

Åh vad mysigt! Hoppas det går vägen.

Jag vet inte vilken stryka testen har, köpte dom på en lokal butik igår. Testlagret. Står inte på vilken stryka. Kommer andra på posten idag eller i morgon

Tack :)

Hoppas de nya visar mer positivt för dig :)
  • Thorax
    TrueLove12 skrev 2018-08-13 12:32:25 följande:

Jag testade äl test idag förhoppningsvis är de posetivt så min app stämmer använt app sen vi började med att försöka även äl tester m.m

Ska ha äl om 1 dag enligt appen

Även börjat tempa för första gången hållt på i 4 dagar med idag.

Dom ser onekligen positiva ut så appen verkar stämma bra :)
  • Thorax
    TrueLove12 skrev 2018-08-13 13:23:35 följande:

Så ser de ut på min app. Försra dagen jag testar nämligen brukar även annars ha digitala test

Äl sker 1-2 dygn efter positivt test så den verkar diffa med en dag appen. Ha sex idag, imorgon och övermorgon för att vara säker :)
Svar på tråden Till er som försöker bli gravida, följas åt?