Inlägg från: Deeluxee |Visa alla inlägg
  • Deeluxee

Till er som försöker bli gravida, följas åt?

Efter ett sent missfall i mars med enäggstvillingar så har vi nu startat bebisverkstaden igen.

Har tre barn sen innan, blivit gravid på första försöket. Men känner oro att det kan ta tid denna gång eftersom jag utsattes för det jag gjorde i mars.

Hade ägglossning igår och det är denna månad vi har börjat :) så jag håller mina tummar.

Finns det några fler där ute som håller på att skapa bebis? :) vi följs åt :)

• Svar på tråden Till er som försöker bli gravida, följas åt?
  • Deeluxee

Åh, vad kul att några hakat på :)

Hållet med om att alla i ens närhet går ut med graviditet eller nyss kläckt en bebis.

Klart man blir glad för deras skull, men längtan i en gror ju mer då samtidigt.

Jag håller mina tummar för oss. Vi måste ju berätta när/om vi plussat.

När har ni alla BIM?

• Deeluxee

Vad spännande!

Jag har BIM den 22:a och jag hoppas spninnerligt att mensen håller sig borta :)

Fick veta idag att min absolut bästa vän blivit gravid, så fasen vad jag håller mina tummar ^^

• Deeluxee
    maskros17 skrev 2018-08-06 10:26:03 följande:

Åh så spännande för er. Hoppas mensen inte kommer ;) Jag har BIM den 20:e och håller mina tummar (både för er och oss).

Jag träffade en av mina bästa kompisar i helgen och hon har en tvåmånaders bebis. Guud vad man blir bebissjuk!

Man blir verkligen bebissjuk. Vill snusa ens egna bebis!

Haha, bästa. BIM typ samtidigt då :) heja oss! Och heja mannens soldater ^^
  • Deeluxee
    knivskrik skrev 2018-08-06 15:39:29 följande:

Hej på er! Vi har försökt med första barnet sedan maj 2017 utan ett plus, så nu väntar vi på att semesterperioderna ska ta slut så vi kan få börja kolla upp detta. Har rätt så oregelbunden mens så jag vet inte riktigt var i cykeln jag är, men bim bör vara i slutet av nästa vecka.

Åååh hoppas! Jag och min bästa kompis hade samma förhoppningar, men det gick inte som vi ville. :)

Jag förstår hur jobbigt det måste vara. Jag tänker på er. Men skönt att det finns hjälp om man nu behöver det.

Jag håller mina tummar för er. Verkligen.

Ja, såklart hoppas jag också att jag blir det denna månad ^^
  • Deeluxee
    Canary skrev 2018-08-06 16:07:04 följande:

Nu när jag börjat jobba efter semestern så "inser" jag på riktigt att första delen av hösten kommer att bli sjuuuukt intensiv, mycket helg- och kvällsjobb. Skulle verkligen vilja kunna kaffa och snusa mig igenom dessa månader för att "få upp farten" och varför inte dricka ett glas vin på kvällen efter extra stressiga dagar. Just nu känns det lite jobbigt att behöva detoxa med alla de tre sakerna för att kunna bli preggo... Men graviditeten kommer såklart först!

Fy. Jag förstår. Jag jobbar också mycket kvällar och helger. Har aldrig riktigt varit en vindrickare... men dricker mycket kaffe. Haha! Men man får helt enkelt detoxa som du säger :)

Jobbar dessutom på förlossningen, så förstår hur extremt bebissugen man blir!
  • Deeluxee
    Canary skrev 2018-08-06 20:25:52 följande:

Wow vad coolt att jobba på förlossningen! Är du läkare barnmorska eller annat?

Haha, tillstår att jag gärna tar ett glas vin. Vi har brukat dricka på medelhavsvis, ibland även i veckorna.

Det tänker jag fortsätta med tills jag plussar men bara ett glas eller två i veckorna och mest mellan mens och ägglossning. Blir väldigt stressande och bebisfokuserat annars ju.

Åh, ja! Det är verkligen världens bästa jobb. Dock ljuger jag om jag säger att jag inte njuter av semestern :) sjukt mycket nu under sommaren.

Men en vecka kvar bara. Tillbaka och möta nya medborgare nästa månad. Jobbar som undersköterska där <3

Haha, drick på bah. Fram tills plusset :) så passa på att njuta :)
  • Deeluxee
    knivskrik skrev 2018-08-07 16:30:55 följande:

Det är väldigt skönt! Och för min del har det blivit lättare ju närmare 1-årsgränsen vi har kommit, tanken på att kanske behöva hjälp var faktiskt tyngre tidigare. Det kanske ändrar sig, men just nu ska det bara bli skönt. Jag vill bara veta :)

Jag förstår!

Jag hejar på er i alla fall <3
  • Deeluxee

Varit borta några dagar, men är nu åter. Kunde inte hålla mig i morse, så tog ett test på bim -8 :O

Och den visade ett pluuus <3 så lycklig!

Nu hoppas jag bara att fröt stannar :) hur går det för er alla?
  • Deeluxee
    JosHed skrev 2018-08-15 07:39:41 följande:

Skulle ni klassa detta som positivt? Vågar inte andas xD RFSU:s test, BIM+2.

Helt klart positivt :) Stort stort grattis :) :) :) <3
  • Deeluxee
    Millan12 skrev 2018-08-15 06:39:54 följande:

Hej alla :)

Vore SÅ tacksam om ni kunde hjälpa mig tyda detta!!

Antar att det är negativt och att testet typ är fel på? Men har inte kunnat hitta någon mailadress rill CB... :(

Aldrig sett den typen av cb test?

Ring Clearblue och fråga?
  • Deeluxee
    sarana skrev 2018-08-15 10:17:06 följande:

Hej, här följer jag gärna med. Har 4 barn i åldrarna 14, 10, 4 och 2. Nu planerar vi syskon. Första försöket om några dagar. 

Välkommen :) vi håller våra tummar för er <3
  • Deeluxee
    MissJibs skrev 2018-08-16 09:32:17 följande:

Hej! Jag hakar gärna på här. :)

Fick mf i v 11 den 31/7, visade sig sen när allt kom ut att d va tvillingar. Man har sörjt o d har varit jobbigt men vi har inte upp. Har 3 barn sen tidigare o aldrig haft svårt för att bli gravid.

Blödde 8 dagar sammanlagt. Har hört att man ska räkna blödningen av mf som en mens o jag hoppas min kropp återställt sig snabbt. Har inte varit på ngn efterkontroll o allt har gått bra trots allt. Vi började sexa redan 8/7 O har myst var o varannan dag. Tror jag haft äl nyligt. Så vi får hoppas att jag e en av de som blir gravid fort. Dock testade jag inget efter mf för att se att hcg halten sjönk, vilket jag ångrar. Har sedan 2 dagar tillbaka haft extremt ömma bröstvårtor samt att mött underliv känns lite svullet.

Hoppas på att kunna hålla mig från att testa ett tag framöver så jag inte blir besviken.

Vad jag känner igen mig i din text.

Väntade enäggstvillingar i början på åtet och fick veta att jag drabbades av MA där själva misfallet startade i v. 11+5. Dock blev mitt väldigt dramatiskt och jag tappade 1,8 liter blod vilket resulterade i blodtransfusion och allt där till. De rekommenderar ju att man ska ha en mens emellan, men jag själv avvaktade tills tre menstruationer gått normalt förbi (enbart för att jag ville ha kontroll på kroppen). Också för att psyket och ledsamheten skulle få ta sin plats och tid. Var sjukskriven i 2,5 veckor. Jobbar på förlossningen, så har haft svårt att möta patienter precis när jag kom tillbaka. Allra mest tvillingmammor. Men nu känner jag mig tillfreds med att ha två små änglar i himlen. Tycker arbetet är roligt igen och älskar stt glädjas med andra. Nu på första försöket gick det vägen. Likt som mina andra graviditeter tack o lov. Det är ju ingen självklarhet liksom. Dock rädd för tvillingar igen, men det visar sig inom kort <3 önskar dig lycka till :)
  • Deeluxee
    MissJibs skrev 2018-08-16 21:34:56 följande:

Beklagar ditt MA men va härligt att ni e gravida nu ????

Har inte alls tänkt på hur tidigt eller så jag fick symptom på en graviditet förutom att jag fick mage väldigt tidigt. I skrivandets stund har jag metallsmak i munnen, sjukt ömma bröstvårtor, lite mage o en aning svullet underliv. När tror du att man vågar testa? Om min sista mens första dag va 30/7 (ser nu att jag skrev fel i mitt första inlägg) så "borde" jag ha bim 26/8...

Ja, det är underbart. Njuter varje sekund av dt här.

För som jag känner nu så är detta min sista graviditet :)

Symtomerna låter ju lovande, men gissar att det är liiite tidigt. Jag testade dock svagt positivt nu i v. 3+4 (därför är jag lite orolig att det skulle vara tvillingar igen). Lite skärrad från i våras tror jag.

Men testa om några dagar, typ bim -4 <3 jag håller tummarna för dig :)
  • Deeluxee
    Morsansomärorolig skrev 2018-08-16 21:53:36 följande:

Hallå godingar!

Hjälp.. ser jag i syne? Kanske bara är skuggan av det undertill..

Set nog ett väääldigt svagt streck i alla fall :)

Vart i cykeln befinner du dig?
  • Deeluxee
    Aga8 skrev 2018-08-16 22:04:37 följande:

Hej! Får man hoppa in här?

Försöker ÄNTLIGEN med barn nr 2 (har en dotter på 3,5). ?? Minns knappt hur det funkar i bebisverkstan.

Hade äl 6/8, visst är bim ca 14 dagar efter? ????

Du är så välkommen :)

Ah, cirka 12-16 dagar efter senaste mensen och även innan nästa beräknade mens.

Heja er :)
  • Deeluxee
    Aga8 skrev 2018-08-16 22:04:37 följande:

Hej! Får man hoppa in här?

Försöker ÄNTLIGEN med barn nr 2 (har en dotter på 3,5). ?? Minns knappt hur det funkar i bebisverkstan.

Hade äl 6/8, visst är bim ca 14 dagar efter? ????

Du är så välkommen :)

Ah, cirka 12-16 dagar efter senaste mensen och även innan nästa beräknade mens.

Heja er :)
  • Deeluxee

Hur går det för er alla? :)

Jag vet inte varför jag börjar bli orolig. Men har nog mycket med min MA i mars att göra. Molande värk i ländryggen (mer åt höger sida) samt lite molande i magen. Hoppas det inte är något negativt :(

Pratat med en kollega som ska hjälpa mig med ett ultraljud i eftermiddag när jag kommer till jobbet. Känner sådan enorm tacksamhet att jobba på förlossningen när man behöver hjälp för att lugna nerverna om sånt här.

Svar på tråden Till er som försöker bli gravida, följas åt?