Daimstruten skrev 2018-08-04 17:18:45 följande:
Är det omotiverat att många av oss vill ha fler utvisningar av kriminella brottslingar med utländska namn då dom bevisligen är överrepresenterade i vissa typer av brott?
Daimstruten skrev 2018-08-05 10:05:50 följande:
Du går på ovidkommande detaljer och tolkar svar som det passar dig i vanlig ordning vad gäller namn och ekonomiska aspekter....
Nja, en av mina teser är att många sverigedemokrater ännu inte har lärt sig behärska vårt fina svenska språk.
Om du ser till det övre av de inlägg jag citerar så kan du se att du såväl lägger till "utländska namn" som överrepresentation i din text.
Som svensk, Sverigevän och som en del av västerländska traditioner påpekade jag att vårt rättssystem bygger på att en enskild individ är ansvarig för sina egna handlingar, men inte ansvarig för andra.
Vad folk heter eller om någon anser att de ingår i en grupp som anses vara överrepresenterad saknar däremot betydelse för västerländskt rättstänkande, medan detta däremot kan spela en avgörande roll inom klanbefrämjande subkulturer.
Vad gäller ekonomiska aspekter av invandringen så har jag konstaerat att Sverige och Tyskland, två av Europas mest öppna länder också är två av de mest framgångsrika ekonomierna i Europa.
Att du sen i inlägget jag citerar nedan kommer med en lika märklig som irrelevant fråga förvånar mig inte.
Jag delar alltså inte SD:s variant av klantänkande och frågan om huruvida en person ingår i en överrepresenterad grupp eller inte saknar för mig betydelse för hur personen ska behandlas. Det gäller för övrigt även min syn på SD-riksdagsledamöter.
Menar du verkligen att enskilda SD-ledamöter som har ett klanderfritt förflutet enligt brottsregistret ska behöva lida för att SD-gruppen är kraftigt överrepresenterad med avseende på brottsdomar.
Det tycker inte jag
Daimstruten skrev 2018-08-05 10:05:50 följande:
SD vill utvisa alla som inte är svenska medborgare och begår ett grovt brott till att börja med men det är klart att mer än så kan bli aktuellt efter att lagar eventuellt ändrats i framtiden.
Förnekar du att det finns en överrepresentation av folk med utländsk härkomst vad gäller vissa typer av brott? Är det dåligt om sådan statistik tas fram så man kan utreda bakomliggande orsaker?
Däremot var det både intressant och relevant att du anser att många sverigedemokrater anser att man ska kunna utvisa svenska medborgare.
Tror du att den uppfattning är vanlig även bland SD-riksdagsledamöter? Och i så fall - tror du att det är vanligare bland SD-ledamöterna med ett brottsligt förflutet än bland dem som är ostraffade