Min pappa har Alzheimers! Behöver få prata med andra!
Det är så att min pappa varit diagnoserad med Alzheimers i ca ett år nu. Den senaste månaden har alltid blivit sämre. Det går väldigt mycket i vågor. Min mamma och pappa bort fortfarande tillsammans. Min pappa får utbrott och blir arg ca en gång per vecka. Senast idag. Det var därför jag kände att jag behöver skriva av mig lite. Min mamma ringer och nästan skriker att jag måste komma och hjälpa henne. Jag hör hur hon pratar med pappa och försöker lugna honom. Jag åker dit direkt!
Mamma möter mig ute på bron och säger att han har hakat upp sig på något som hände i morse. Tidigare på morgonen hade pappa sagt att det var en annan kvinna där. Han hade då frågat min mamma var hans fru var. Hon hade blivit så paff och sagt att jag är ju här! Det är ju jag som är din fru. Mamma hade sedan gett honom en tablett som ska vara lugnande (en akut medicin som de fått från sjukhuset). Sen hade han inte blivit riktigt 100 som han blivit tidigare när han tagit den tabletten. Han har tagit maxdos av tabletten idag Dvs tre st. Det har varit en dålig dag för min pappa idag. När jag kom dit låg han i sängen. Jag frågade hur det varmed honom och han sa att han blev jagad och att han skulle skjuta alla. Rätt hemskt! Jag frågade om han ville åka till sjukhuset men han sa bara att han var frisk och att dit ville han inte åka. Han ville vara själv så jag gick därifrån) Mamma och pappa ska givetvis gå till vårdcentralen i morgon. Det jag vill ha hjälp med är om det är någon som varit samma situation. Ingen Alzheimers ser likadant ut har jag läst. Men det vore skönt att få tips och råd från andra.