Min pappa har Alzheimers! Behöver få prata med andra!
Tråkig situation ni är i, först och främst. Jag är inte i exakt samma situation men min mamma har en annan sorts demenssjukdom och dessutom jobbar jag ?inom området?.
Det är bra om dina föräldrar åker till vc idag så får man utreda och hjälpa honom med vad som låter som hallucinationer. Det låter som han fått lugnande tabletter men det hjälper ju inte helt mot hallucinationer, om jag tolkar ditt inlägg rätt.
Vad gäller både dig och din mamma så kan anhöriggrupper vara bra, om ni inte redan har kontakt! Finns även unganhörig.se som är för just unga anhöriga till demenssjuka. Vill också tipsa om demenspodden som har massa olika avsnitt om allt från information om sjukdomen till anhöriga som berättar och hur man kan stötta osv. Behöver man mer hjälp att hantera situationen så kan man såklart prata med en kurator.
Jag vet inte hur det ser ut vidare i just er kommun men ni borde ha kontakt med en demenssjuksköterska där man kan diskutera om vad som kan hjälpa/vilken hjälp som finns för just er familj.
Hoppas ni får hjälp på vårdcentralen!