Solen2 skrev 2018-07-26 22:02:07 följande:
Vi gjorde utredning på Sophiahemmet hösten 2016. Påbörjade behandling vid nästa mens som då blev vid årsskiftet 2016/2017.
Gjorde 3st hela behandlingar med äggplock och återföring. Fick börja om från början varje gång då vi inget klarade sig till frysen förens vid sista behandlingen. Då fick vi ett till frysen. Den sista behandlingen gjorde vi i augusti/sept 2017. Tyvärr inget plus på någon av behandlingar. Precis när vi var klara med sista behandlingen så blev vi erbjudna behandling via landstinget. Så den gjorde vi i november 2017 och fick ett plus i mitten på december. Så nu sitter jag i högsommarvärmen och väntar på bf om ca 3v. Helt ofattbart.
De kunde inte hitta någon förklaring till vår barnlöshet. Varken hos mig eller min sambo. Vi försökte aktivt 2år innan vi sökte hjälp. Och de rekomenderade ivf direkt efter utredningen iom att vi försökt själva så länge. Ganska skönt att få lägga allt i händerna på läkarna och inte längre behöva kämpa själva med sex och ägglossningsstickor på vissa dagar varje månad.
Fick gonal-f och orgalutran samt ovitrelle på Sophiahemmet. De gjorde även icsi på äggen efter första behandlingen, då de hoppades på bättre resultat. När vi sen kom till karolinska i Huddinge så valde de att byta medicin till menopur+orgalutran +ovitrelle. Vilket verkade vara en lyckoträff. Fick dock i övrigt samma resultat som vi behandlingarna på Sophiahemmet. Vi var väl helt enkelt på rätt sida i statistiken den här gången.
Oj vilken resa! O vad underbart med plus. Sånt här ger en hopp :) precis så känner jag verkligen. Jag pallar inte kämpa mer på egen hand, pricka ägglossningar fast man inte är sugen, tro att man kaaaaanske är gravid varje månad osv. Har du varit öppen med hela ivf grejen? Man könner sig så himla utanför när alla vänner skaffar barn o alla pratar barn. Har utan att ja nästan förstått det, börjar ta avstånd från många vänner pga det.