• Älg29

Sensai produkter

Hej!!

Jag behöver lite hjälp. Jag har nyss köpt Sensai produkter igår och har använt dem idag. Idag kväll så tycker jag att jag har fått mer finnar i ansikte och jag är så orolig. Har någon erfarenheter om produkterna är bra eller har någon använt dem??? Jag vet att jag måste ha tålamod men jag känns så orolig för att jag har fått nogg finnar i ansikte :( .

Jag ber om ursäkt om jag skriver fel på svenska. Jag har inte bott här i Sverige så länger :).

• Svar på tråden Sensai produkter
  • Geminis

Ett tips om du byter ut dina hudvårdsprodukter.

Fasa in en produkt i taget, starta med rengöringen ett par veckor. Sedan byter du ut creme 2ggr per vecka och går det bra skalar du upp. Sedan fortsätter du så med varje ny produkt för att hyn ska hinna vänja sig och på så vis undvika finnar.

Sensai har bra, dryga grejer och använde det själv i flera år. Jsg har känslig hy och rosacea men fick inga breakout. Å andra sidan är det individuellt vad hyn reagerar på hos olika personer.

Att du får finnar efter ett par dagar kan ha med produktbyter att göra och att hyn rensas. Kan dock lika gärna vara hormonellt betingat, värmen,solskydd el nåt du ätit.

Lycka till och hoppas du blir nöjd!

• Älg29

Genminis: tack för din tips. Men vad tycker du vad jag bör göra nu? Ska jag fortsätta använda dem eller?

• Geminis

Skulle fortsätta med de produkter du haft tidigare och fasa in med de nya, en produkt i taget.

Alt fortsätta och ha förståelse för att breakouts ofta dyker upp till en början om man hastigt byter ut alla produkter.

Är det bara några finnar kan det bero på så mkt. Du får gr det 3-6 månader innan du börjar se ett resultat.

Svar på tråden Sensai produkter