Amma utan bröstmjölk
Det är inte jag, en vän till mig gör det med sin två månaders
Det är inte jag, en vän till mig gör det med sin två månaders
Nej, napp är ett substitut för bröst.
Det är ju helt absurt att tänka att det ska vara äckligt eller dåligt för bebisen. Barnet mår med stor sannolikhet väldigt bra vid bröstet.
Du tror inte att barnet är under koll vad gäller mat och viktuppgång?
Känns ju lite som att lura barnstackaren att den ska få mat och så kommer inget liksom.
Oraklet har talat! Mjölken rinner till på alla mammor i hela världen utan problem efter förlossning. Har alltid gjort och kommer alltid att göra det.
Om barnet är mätt, vilket får man anta ombesörjs genom ersättning, så är det ju intet mer lurendrejeri än vad en vanlig napp är. Bebisar har behov av mat (förstås) men också närhet och tillfredsställelse av sitt sugbehov.
Mitt ena barn ville inte ha napp men hade utöver vad amningen kunde förse henne med ett mycket stort sugbehov, så hon sög på våra lillfingrar. Bebisar som hittar sina egna fingrar suger gärna på dem helt utan att det är det minsta synd om dem.
Tydligen den här mamman. Hon kanske har fått läkemedel som avbryter mjöljproduktionen av skäl hennes underliga kompis som startat tråden antingen inte känner till eller inte brytt sig om att nämna här.
Hur som helst så är det inte äckligt att göra som den här kvinnan gör. För att det ska vara osunt ska det handla om att föräldern använder barnet för sin egen tillfredsställelse, den som gör något sådant agerar alltid osunt.
Inte äckligt men lite onödigt kan jag tycka. Närhet kan man ju ge bebisen utan amning.
Nu är jag inte den som brukar ryta ifrån här på forumet men i denhär tråden känns det befogat. Du har för det första absolut inget med det att göra! Och att tro att det skulle vara skadligt för bebisen är inte klokt.
Självfallet är det inte skadligt att amma en bebis på två månader även om man inte har mjölk. Att amma utan mjölk är i dethär fallet inte mer konstigt än att amma med mjölk. Om du finner det konstigt är ditt problem. Amming ger barnet närhet och närhet är livsviktigt för ett spädbarn. Hoppas du driver med oss..
Kanske bebisen har två mammor? Den mamman det handlar om här har då ev inte burit barnet och har inte producerat mjölk. I så fall tycker jag som någon annan har nämnt att risken finns att barnet inte orkar amma bröstet med maten. Det sänder fel signaler. Har svårt att utifrån mina egna barn förstå hur bebisen accepterar att amma när det inte kommer något. Mina barn som ammats har blivit hysteriska om det inte kommit tillräckligt, visst har de snuttat också men även i snuttandet tagit sig en slurp ibland.
Fast då är ju barnet den här mammans också men inte biologiskt...
Vilket märkligt resonemang.