Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Amma utan bröstmjölk

Anonym (Ts) skrev 2018-07-14 17:14:24 följande:

Det är inte jag, en vän till mig gör det med sin två månaders

Om hennes barn är två månader så borde hon ju ha bröstmjölk i brösten? Alla har mjölk i brösten när de har så små barn..
  • Anonym (.)
    Anonym (Eva) skrev 2018-07-14 22:28:03 följande:

Nej, napp är ett substitut för bröst.

Det är ju helt absurt att tänka att det ska vara äckligt eller dåligt för bebisen. Barnet mår med stor sannolikhet väldigt bra vid bröstet.

Ammar man ett barn utan att ha mjölk finns risken att barnet slutar äta pga att det lurar hjärnan och ger en falsk mättnadskänsla. Och dessutom tycker jag att det låter konstigt om hon inte har mjölk i brösten när barnet bara är 2 månader?
  • Anonym (.)
    Anonym (S) skrev 2018-07-14 23:30:48 följande:

Du tror inte att barnet är under koll vad gäller mat och viktuppgång?

Att ett barn som vägrar äta är både farligt och besvärligt. Spelar ingen roll om barnet är under koll om det vägrar äta mat. Och jag vet inte någon nybliven mamma i världshistorien som inte har mjölk i brösten.
  • Anonym (.)
    Anonym (Poor baby) skrev 2018-07-15 00:51:46 följande:

Känns ju lite som att lura barnstackaren att den ska få mat och så kommer inget liksom.

Håller med. Stackars barn! Och jag undrar varför hon imte har mjölk, hon bör söka till Guiness rekordbok som den första nyblivna mamman i världshistorien som inte producerar mjölk.
  • Anonym (.)
    Aikido skrev 2018-07-15 01:21:47 följande:

Oraklet har talat! Mjölken rinner till på alla mammor i hela världen utan problem efter förlossning. Har alltid gjort och kommer alltid att göra det.

Vissa har problem att amma men någon slags mjölkproduktion får alla..
  • Anonym (.)
    Pope Joan II skrev 2018-07-15 07:55:54 följande:

Om barnet är mätt, vilket får man anta ombesörjs genom ersättning, så är det ju intet mer lurendrejeri än vad en vanlig napp är. Bebisar har behov av mat (förstås) men också närhet och tillfredsställelse av sitt sugbehov.

Mitt ena barn ville inte ha napp men hade utöver vad amningen kunde förse henne med ett mycket stort sugbehov, så hon sög på våra lillfingrar. Bebisar som hittar sina egna fingrar suger gärna på dem helt utan att det är det minsta synd om dem.

Men vilken nybliven mamma har inte mjölk?
  • Anonym (.)
    Pope Joan II skrev 2018-07-15 08:07:54 följande:

Tydligen den här mamman. Hon kanske har fått läkemedel som avbryter mjöljproduktionen av skäl hennes underliga kompis som startat tråden antingen inte känner till eller inte brytt sig om att nämna här.

Hur som helst så är det inte äckligt att göra som den här kvinnan gör. För att det ska vara osunt ska det handla om att föräldern använder barnet för sin egen tillfredsställelse, den som gör något sådant agerar alltid osunt. 

Då fattar jag inte varför hon väljer att amma isåfall. Hade gett så mycket mer om hon samtidigt haft mjölk att ge än bara ett sugbehov. Då finns napp
  • Anonym (.)
    2barnsmorsan skrev 2018-07-15 14:04:00 följande:

Inte äckligt men lite onödigt kan jag tycka. Närhet kan man ju ge bebisen utan amning.

Håller med. Stackars bebis som inte får mjölk
  • Anonym (.)
    Anonym (Lia) skrev 2018-07-15 14:06:47 följande:

Nu är jag inte den som brukar ryta ifrån här på forumet men i denhär tråden känns det befogat. Du har för det första absolut inget med det att göra! Och att tro att det skulle vara skadligt för bebisen är inte klokt.

Självfallet är det inte skadligt att amma en bebis på två månader även om man inte har mjölk. Att amma utan mjölk är i dethär fallet inte mer konstigt än att amma med mjölk. Om du finner det konstigt är ditt problem. Amming ger barnet närhet och närhet är livsviktigt för ett spädbarn. Hoppas du driver med oss..

Jo som sagt så ger det falsk mättnadskänsla och kan resultera i att barnet inte vill äta.
  • Anonym (.)
    Anonym (Tvåmammor) skrev 2018-07-15 22:26:53 följande:

Kanske bebisen har två mammor? Den mamman det handlar om här har då ev inte burit barnet och har inte producerat mjölk. I så fall tycker jag som någon annan har nämnt att risken finns att barnet inte orkar amma bröstet med maten. Det sänder fel signaler. Har svårt att utifrån mina egna barn förstå hur bebisen accepterar att amma när det inte kommer något. Mina barn som ammats har blivit hysteriska om det inte kommit tillräckligt, visst har de snuttat också men även i snuttandet tagit sig en slurp ibland.

Och vem ammar ens någon annans barn..
  • Anonym (.)
    Anonym (Tvåmammor) skrev 2018-07-16 09:35:56 följande:

Fast då är ju barnet den här mammans också men inte biologiskt...

Då blir det någon annans barn.
  • Anonym (.)
    Pope Joan II skrev 2018-07-16 11:48:07 följande:

Vilket märkligt resonemang. 

Jag har inte hört talas om att ett barn föds genom två livmödrar iallafall. Möjligtvis av seamesiska tvillingar
Svar på tråden Amma utan bröstmjölk