Hur orkar man behålla hoppet efter tre ivfer?
Vi har gjort tre IVF:er. Jag är bara 28 men har en låg äggreserv. Min sambo har få och dåliga spermier. Vi har gjort tre ivfer. De första två privat och genom dem två återföringar och tre embryon kvar i frysen (varierande kvalitet men minst ett av toppkavlitet). Tredje IVF:en är den första landstingsfinansierade och den gav bara två ägg varav inget klarade sig till återföring. De första IVF:erna gav tre ägg vardera och fem överlevde embryon i slutändan (återföring eller frys). I höst väntar andra landstingsfinansierade försöket och jag känner hur jag famlar. Jag känner inget hopp. Kommer vi klara detta? Ingen kan svara på om det kommer funka vare sig med de nya försöken eller de tre embryon vi har sparat till efter de landstingsfinansierade försöken.
Finns det någon som kan skänka mig lite hopp? Jag är så ledsen och trött. Jag försöker tänka att vi bara gjort två återföringar och vissa klarar det på 8-9 men det finns ju inga garantier. Och det gnager i huvudet att vi ändå gjort tre stycken behandlingar men fortfarande inte lyckats.