Hur orkar man behålla hoppet efter tre ivfer?
Trådstartaren - Beklagar att ni inte lyckats med era 3 ivfer. Men om du har som du säger låg äggreserv och din sambo få och dåliga spermier har ni då funderat på äggdonation eller spermuedonation? Det finns och är tillåtet i Sverige, och från och med 1 januari blir det till och med tillåtet med både äggdonation och spermadonation samtidigt (olagligt nu 2018, men lagligt efter 1 jan 2019). Det skulle öka era chanser att lyckas.
Jag och min man blir lätt gravida naturligt men alltid missfall innan v.12. Vi åkte till Riga och han gjorde Sperm dna fragmentationstest där och konstaterades att hans spermier är för dåliga och komner aldrig leda till levande barn. Så vi har gjort dubbeldonation hos Avaclinic i Riga.Vi fick 13 ägg från donatorn, 12 befruktades, alla kevde dag 3. Sen på dag 5 gjordes PGS på 8st och 7 var normala (kromosomtest för att rensa bort alla onormala embryon, eftersom onormala bara blir minus eller missfall). Så jag kan rekommendera Riga om ni kan tänka er att vända er utomlands. Tar bara 1 timme att flyga dit från Arlanda.