BF mars 2019 - stannar på FL
Heej!
Får jag vara med här? :)
Jag har bf 5/3 och väntar mitt och sambons första barn med spänning! (6+3 idag).
Jag har exakt samma symptom som du Frallanz, mensvärksliknande molvärk, ömma bröst och illamående om jag inte äter när jag börjar känna mig hungrig. Inte trodde jag att man kunde bli så hungrig redan så tidigt som i vecka 7, men visst kunde man det! Sen har tröttheten kommit denna vecka. Trots att jag sover jättebra under nätterna så är jag så himla trött under dagarna.
Hur förhåller ni er till kaffe? Jag älskar kaffe, men i vanliga fall (innan jag var gravid) drack jag max 4 koppar/dag så jag känner inte det är ett problem för mig. Nu försöker jag hålla det till max 2 koppar/dag.
Många hälsningar och hoppas på lycka för oss alla :)
Ja den där hungern känner jag igen, men pga mitt illamående som kmr flera ggr om dagen o ganska tätt mer eller mindre så kan jg inte äta allt, mest flytande som filmjölk och kräm just nu då jag tuggar växer det liksom i munnen o jag vill kräkas :( äpple och vattenmelon funkar, så varvar med det. Med sonen könde jag noll symtom under graviditeten så detta är rätt nytt, och väldigt jobbigt!
Sover jättedåligt om nätterna pga den här värmen, så man är en zombie just nu :( är inte tröttare än normalt egentligen, mest mer slö nu för tiden.
Jag dricker så sällan kaffe så detär inget jag behöver tänka över :) däremot älskar jag saltlakrits men har i princip slutat helt att äta det sen jag böev gravid då det inte är bra med mer än 50 g (?) tror jag detvar, om dagen.