Inlägg från: XaHHa |Visa alla inlägg
  • XaHHa

BF mars 2019 - stannar på FL

Erla skrev 2018-09-28 08:05:35 följande:

Vad spännande! :D nä vi vill nog ha en överraskning till. Alla i våra familjer tycker att vi är så tråkiga haha! :P förra gången råkade sköterskan avslöja det under RUL, men vi fattade det inte förrän hon föddes. Händer det igen så gör det inget. Ska ni ta reda på kön? :)

Men gud så spännande!! Blir så imponerad av er som vill ta det som en överraskning! :D Vi kommer ta reda på könet om det går, jag vill så gärna veta och sen har jag för stort kontrollbehov av att vänta haha!
    Efter 809 dagars kämpande fick vi vårt plus 18/7
  • XaHHa
    Frallanz skrev 2018-09-30 10:21:49 följande:

Klev in i vecka 18 i fredags, började känna bebisens puffar ibörjan på vecka 17, samma tid som när jag väntade sonen :D

Gått och väntar på att få känna nånting, så skönt nu när bebisen knuffar till därinne o man påminns om att man är gravid igen, haha.

RUL 12/10 så lite mindre än 2 veckor dit. Så nervös, man hoppas givetvis att allt ser bra ut även denna gång :) sist jag såg knodden var i vecka 7 och då var det ju bara en liten böna ;) Nån mer som ska kika kön? Har gjort olika tester bara för skoj skull som säger tjej, som min magkänsla gör, men återstår o se :) har en pojke sen innan där magkänslan stämde även den.

Jag har gjort ringtestet och bikarbonattestet och mitt tyder på ficka, dock skriker magkänslan pojke :D Vi ska helt klart ta reda på kön på rul. 5 långa veckor kvar..
  • XaHHa
    Frallanz skrev 2018-09-30 21:00:42 följande:

Ja ringtestet var ju ett måste att prova med förlovningsringen haha! Men bikarbonattestet har jag missat, vad är det? :)

Man kissar (morgonurin) i en mugg och häller sedan ner ca 2msk bikarbonat. Händer ingenting så är det en flicka och pyser/bubblar/skummar det så är det en pojke :D
  • XaHHa
    Frallanz skrev 2018-10-01 07:57:41 följande:

Jahaaa se där :D missat det tester helt. Såg någon som provade med nån sorts kål också, haha. Finns massa roliga tester :) nästa fredag får vi förhoppningsvis se vad det är för liten därinne, om inte annat så märks det vid BF ;)

Hur mår du då? :)

Ja det finns så många roliga tester! Sen om de är att lita på är en annan femma ;) Så skönt med rul i veckan! Jag längtar så!! Jag mår bra förutom bekräftad foglossning och redan sjukskriven 50%, men annars mår jag prima! Själv då?
  • XaHHa
    Kindelee skrev 2018-10-22 12:20:32 följande:

Vad tidigt alla har RUL. Jag är snart i v19 och ska på RUL om två veckor. Har inte sett bebis innan heller.

Jag kommer göra mitt i vecka 20. Så du är inte ensam :)
  • XaHHa

När började ni känna fosterrörelser (med första barnet)? Går in i vecka 19 imorgon och har inte känt något alls.. Var på ultraljud i förra veckan och då rörde den på sig för fullt men kan inte känna något alls!

Har moderkaka i framvägg så förstår att sparkar m.m kan dämpas av det, men det här klassiska ?fladdret? har jag inte märkt av..

• XaHHa

Tack för alla svar när ni kände era första fosterrörelser! Nu känner jag mig lite lugnare.

På tal om något helt annat som gjorde mig chockad.. En släkting till mig sa att hon drack ett glas rödvin under sin graviditet då & då. Att hennes bm sa att detta var helt okej. Är det fler som hört detta? För mig har alkohol & nikotin alltid betytt som något dåligt för fostret, men tänker om till & med en bm säger att man kan dricka alkohol...? Jag trodde det var nolltolerans :)

• XaHHa
    Erla skrev 2018-10-26 12:51:09 följande:

Vad jag läst mig till finns det ingen forskning som visar på hur mycket alkohol det behövs för att det ska skada, men att ett glas någon gång då och då inte skadar. Samma sak gäller när man ammar. Däremot säger massor av forskning att mycket alkohol definitivt har en skadlig inverkan. Jag är mer chockad över hur rädda gravida är för att äta diverse saker och att de avstår helt från alla möjliga grejer trots att det inte finns en enda forskning eller rekommendation som säger att man bör avstå ifrån det.

Ja mycket alkohol skadar ju. Har faktiskt aldrig hört detta om ett glas vin då & då så blev så förvånad :p Och det här med livsmedel är så knasigt, man får ju äta det mesta sen är vissa saker mer eller mindre bra. Man kan ju inte sitta i 9 månader och enbart äta grönsallad haha
  • XaHHa
    vilms07 skrev 2018-10-31 21:57:38 följande:

Hade rul idag och allt såg bra ut! Känns väldigt skönt. Jag blev flyttad från 24e till 28e mars så får väl ställa in mig på april med tanke på att jag tidigare fått vräka mina barn.

Mitt illamående håller i sig och är oerhört jobbigt. Hur lång tid innan bf tänker ni gå hem? Jag funderar på att gå hem redan i februari pga Hur jag mår.

Skönt att allt såg bra ut! :) Vi har rul imorgon och jag är såå nervös inför detta.. Har drömt flera nätter att de upptäcker ett dött foster :( Men jag har haft jättesvårt att ta in att jag är gravid så det spelar väl in i mina tankar..

Jag hoppas på att kunna jobba så länge som möjligt. Har foglossning och är redan sjukskriven 50%, så antar att jag kommer behöva gå tidigare. Men jag ska jobba så länge som jag kan iallfall :)
  • XaHHa
    Erla skrev 2018-11-01 08:39:04 följande:

Usch vad jobbigt att känna så :/ lider med dig, men försök tänka på att risken för att fostret skulle ha dött utan att stötas ut är extremt liten :) det är nog som du skriver, en rädsla bara i kombination med att du har haft svårt att förstå att du faktiskt bär på ett barn.

Ja det är fruktansvärt att ha såna tankar! :( Man vill så gärna kunna glädjas åt att ha blivit gravid men de hemska tankarna tar över.. Vill bara få morgondagen överstökad så vi kan få bekräftat att allt ser bra ut
Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL