Erla skrev 2018-08-22 08:16:17 följande:
Usch :( jag vet hur det är med den oron. Har inte haft så många mf som du, men oron har jag utan tvekan haft. Hur var det de andra gångerna? Såg ni hjärta då också och var det mf i v.14 eller hade fostret dött tidigare?
Vad skönt ändå att du får många ul för att kolla så allt är okej. Vad är det för sjukdom du har eller vad är det för mediciner du får? Har det kopplats till dina andra mf?
Jag hoppas du får se ett fint hjärta även nästa gång :)
Jag gick ända fram till v.19, men bäbisen hade dött v.14. Så där hann vi aldrig se något hjärta, men andra gången såg vi ett hjärta i v.11 men då såg de också att det var något fel med fostret, sen en vecka senare för återkol hade bäbisen dött. Då var de för de hade fått vätska i buken och huvudet.
Jag tar trombyl = blodförtunnande, fragmin sprutor = blodförtunnande och en vaginaltablett med hormoner i. Alla dessa är första gången jag tar nu denna graviditet, då de tror jag har lätt att få blodproppar i moderkakan. Annars har de inte hittat något fel på mig, allt ser jätte bra ut. Läkarna tror tyvärr att jag bara haft extrem otur och att det inte gått när jag inte fått medicinerna.
Fick inte sprutorna förrän graviditet nr 5. Och då blev de ju fel på fostret, sen graviditet nr 6 hann jag inte ta dem förrän jag fick missfall och nu fick jag fler mediciner för att boosta upp lite extra.
Så egentligen är det ju denna graviditet som har fått en ärlig chans med alla mediciner.
Plus att ibland kan jag känna att det är meningen detta, då jag och min sambo sa efter sista missfallet att vi skulle lugna oss och försöka börja spara pengar och leva ett gladare och sundare liv. Men så hade vi sex en gång efter missfallet och poff, så blev man gravid. Hann inte få en normal mens efter missfallet heller. Så inte planerat men såå välkommet! Visst kan man leva sunt och spara pengar fast man är gravid, men vi ville sluta tänka på barn en stund och läka våra själar en stund innan vi försökte igen. Men blev lite ändrade planer
men väldigt trevliga ändrad planer
så gravida kan vi bli.
Har nu blivit gravid 7gånger på 3år.
Ja jag hoppas så att vi får se en frisk liten bäbis den 31/8