Nicciz skrev 2018-07-17 18:17:34 följande:
Mår lite som dig, Nist. Brösten är ömma och jag är grinig. Har också typ mensvärk. Magen svullnar extremt på kvällarna så jag kan knappt ha mina vanliga byxor då (tur att det är sommar).
Blir inte riktigt klok på det här med att räkna ut vilken dag jag är på. Kanske någon vänlig själ kan hjälpa mig? Första dagen på sista mensen var den 10/6. Fick troligtvis ägglossning strax innan jag började testa med ägglossningsstickor den 25/6, så någon gång den 23-24/6. Skulle egentligen haft ägglossning typ 30/6 och BIM 14/7. Men eftersom ägglossningen var nästan en vecka tidig så borde mensen också ha kommit tidigare. Plussade den 10/7 och på digitalt (gravid 2-3) den 11/7. Mina appar säger 5+2 eller 5+1, kan det stämma? Testade med digitalt igår 16/7 och då stod det fortfarande gravid 2-3.
Har fått tid på MVC för inskrivning den 13/8, det känns som en evighet dit. Vad ska jag dra till med för att få komma tidigare tycker ni? Vill se pyret och bringa klarhet i vilken vecka jag är i för att kunna planera höstens arbete bla.
Kram till er alla <3
Jag hade mens 1/6 och jag är i v 6+5 idag. Så det låter troligt att dina appar stämmer. På inskrivningen brukar man inte få se nåt med hjälp av vul utan för att få göra det behöver du vända dig till en gynekolog. Dock är det extremt svårt att få tid i semesterperioden. Jag har haft två missfall innan och ville göra ett vul för att se att allt såg bra ut. Lyckades med nöd och näppe få en tid förra veckan på en privatklinik innan de stängde för semestern. Men det är säkert olika var i landet man bor. Jag bor utanför Uppsala.
När de räknar ut bf på mvc så går de alltid efter sista mensen, oavsett om du vet när du haft äl. Det är först i v11-12 som de brukar kunna säga säkert med hjälp av vul vilket datum bf blir.
Prova ring och be om ett vul, det skadar ju aldrig att försöka!