Anonym (Nilla) skrev 2018-06-29 21:53:00 följande:
Hemskt vad märkligt en del resonerar i tråden, det regnar där ni bor alltså kan det inte vara torka i andra delar av landet. Här är det torka och vi har problem med hö- och halmproduktion just nu. Det är ett ökenlandskap i mina hästars stora sommarhage och många bönder och hästägare har problem då vi måste fordra hästar, kor och får nu mitt i sommaren med hö och halm som ska vara till vintern och återväxten är dålig nu.
Ja, och det är just det som gör mig så sorgsen! Att vissa berättar att de har fina gröna gräsmattor, och fina åkrar! Jag tycker så fruktansvärt synd om alla djur, som har längtat efter sitt sommarbete! Både kor, hästar och får! och höns. och alla andra. Vad ser de? En uttorkat betesmark. Jag tror att ni som har djur, får bli sponsrat med foder från de platser i Sverige, som har gröna ängar? Ja, för här finns det ingen grön äng. Och hur kommer det gå med ensilaget, som är vinterfoder?
Jag är förvisso inte själv bonde längre, men var det förut. Och kommer ihåg hur mysigt det var att ta in "första skörden"? Det luktade så jävla gott, att man nästan blev hög av det. Optimal lyckokänsla! Kommer ihåg, hur det doftade, efter en natts regn, och sen sol där på.
Stackars djur. nu har de inget bete. Inte här i iallafall. Ser inte en enda kossa ute. Fast jag bor på landet, i en liten ort. (brukar cykla runt och kolla). Kanske ryker många fina mjölkkor till slaktbilen? Och många små "ekobönder" får ge upp?
Ja, den lila fjärilen jag såg idag, gör, att jag inte vill förlora hoppet. Kanske kommer det lite regn, om 3 veckor typ?
Kanske är det dax att sadla om? Börja odla dadlar och fikonkaktus? Nej, nu händer det faktiskt något, och det går fort.
(Kolla på länkarna som jag skickade innan, att ingen ville lyssna. Och sen är det ju naturens gång också. Jag tror ju på att jorden har sin värsta cykel just nu, där den är närmast solen? Men eftersom jorden bara snurrar om sig själv, en gång i dygnet, runt månen, och en gång om året runt solen, då vet man ju aldrig var det hamnar?)
www.alltomvetenskap.se/nyheter/hur-rund-ar-jorden
Jorden är INTE rund, men lite oval? (Ellipsformat). Så det får vi ju också ta som en liten tröst, eller?