Inlägg från: Anonym (Anonym..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym..)

Barnvagn på X2000 - boka rullstolsplats?

Anonym (Amanda) skrev 2018-06-27 10:36:45 följande:

Jag har visst skam i kroppen! Men hur många rollstolshindrade är ändå ute och åker tåg liksom, de åker väl färdtjänst?

Är det inte bättre då att en stackars trött och sliten ensamstående småbarnsmamma kan ha glädje av denna plats än att den står tom?

Och som sagt jag har hört flera stycken som gör så i min babygrupp och de tycker det upplägget fungerar jättebra. Och att personalen ombord på tåget bara tittar lite snett på en. Men har man platsbiljett så har man och då kan de inte göra något.

Samt om man nu som rullstolshindrad skall ut och åka tåg får man väl ändå se till att boka i god tid i förväg liksom. De måste de väl ändå göra förresten, för de skall väl ha med en massa assistenter också.

Men snälla, det är jättemånga som sitter i rullstol som åker tåg, dessutom klarar sig många väldigt bra själva utan assistenter.

Det är verkligen inte okej att boka en rullstolsplats för en barnvagn, du får faktiskt göra som alla andra mammor, oavsett om du är "en trött, sliten ensamstående" mamma.

Tycker du att det är lika okej att boka rullstolsplats till en konsert eller ett idrottsevenemang för att kunna ha med dig barnvagnen?

Usch säger jag för människor som bara tänker på sig själva och din egen bekvämlighet.
Svar på tråden Barnvagn på X2000 - boka rullstolsplats?