torrt hår hjälp
Minska på att tvätta håret. Börja med att gå ner till varannan dag, sen var tredje etc. Jobbigt i början men lovar att det är värt det. Använd torrschampo om du tycker det ser smutsigt ut. Använd bara balsam i duschen och tvätta 1-2 ggr/vecka. Schampo sliter väldigt mycket på håret. Efter dusch använd mjukgörande och återfuktande produkter. Jag gillar OGX olja och butter för torrt hår. Om du fönar/plattar/lockar så ha värmeskyddande.
Kör djupinpackning minst en gång i veckan. Jag gör egen av en stor sked turkisk yoghurt där jag vispar i olja (kokos, mandel eller oliv) med ett ägg och lite flytande honung. Applicera och ta över en duschmössa eller plastfolie/påse och sedan en handduk. Låt verka så länge du kan, gärna över natten. Finns massor andra recept om du googlar med. B-vitaminer är med bra för håret om du inte får i dig detta via kosten.
Ha olika frisyrer. Flätor sliter inte så mycket på håret och är dessutom jättefina. När håret inte tvättas så.ofta behöver man dessutom inte ha spray/mousse då håret inte är så glidigt. Lär dig att göra en grekisk fläta. Så snyggt och enkelt, särskilt på sommaren.
Har gjort under för mitt torra ruffs! Lycka till!