• Beecca

Pigmentera/tatuera ögonbrynen

Hallå!

Jag vill så gärna pigmentera mina ögonbryn. Som den sanna 80-talist jag är så rakade jag sönder dom i tonåren. MEN vart ska jag göra detta för absolut bästa resultat?

Någon som varit och gjort sina som kan tipsa? Före-och efterbilder är givetvis mycket välkommet :)

• Svar på tråden Pigmentera/tatuera ögonbrynen
  • Anonym (Less26)

Jag har gjort sk microblading och fått ett väldigt naturligt resultat!

Dock ska det tilläggas att jag redan hade naturligt fylliga och mörka ögonbryn innan jag gjorde det så det är därför det ser så naturligt ut.

Ju mindre strån du har desto mer ?fake? kmr det se ut. Men givetvis är det värt det ändå tycker jag :)

• Anonym (Avråder!)
    Beecca skrev 2018-06-23 22:43:06 följande:

Hallå!

Jag vill så gärna pigmentera mina ögonbryn. Som den sanna 80-talist jag är så rakade jag sönder dom i tonåren. MEN vart ska jag göra detta för absolut bästa resultat?

Någon som varit och gjort sina som kan tipsa? Före-och efterbilder är givetvis mycket välkommet :)

Jag skulle avråda. Jag vet några som har gjort det. De har gått till seriösa stället, tittat efter recensioner, gjort research.

Det blev mer eller mindre dåligt i alla fall. En av dem har en sjukdom så han saknar ögonbryn helt. För honom blev resultatet sämst.

Det är så mycket som kan gå fel.

Jag skulle fortsätta kämpa med ögonbrynspenna. Finns även produkter med fibrer i som du kan använda om du vill ha bra effekt. Det ser ut som riktiga strån...
  • Anonym (Less26)
    Anonym (Less26) skrev 2018-06-23 23:07:29 följande:

Jag har gjort sk microblading och fått ett väldigt naturligt resultat!

Dock ska det tilläggas att jag redan hade naturligt fylliga och mörka ögonbryn innan jag gjorde det så det är därför det ser så naturligt ut.

Ju mindre strån du har desto mer ?fake? kmr det se ut. Men givetvis är det värt det ändå tycker jag :)

Kan annars rekommendera Anastasia Dip brow promade tsm med anastasias ögonbrynsborste!

Kostar en slant men ack så fint hållbart resultat!!
  • Beecca

Jag kör med Anastasia Dip brow promade, och jag älskar den. MEN det där med att vakna upp på morgonen med ögonbryn verkar så härligt. Jag har tittat runt på massa bilder som ser så himla bra ut, men det är kanske om man har ett par hyfsat bra buskar från början :/

Jag skulle dock ändå vilja ha tips på något bra ställe dit en kan fara på en konsultation i alla fall! :)

• Anonym (kolla)

Kolla på YouTube. Det finns många som pratar om sina erfarenheter med att tatuera och göra microblading på ögonbrynen.

Microblading ser väldigt fint ut tycker jag så länge man underhåller det, men många vittnar om att den dagen man slutar så kan färgen blekna i onaturliga färger och sitta kvar väldigt länge.

• Beecca
    Anonym (kolla) skrev 2018-06-25 19:42:59 följande:

Kolla på YouTube. Det finns många som pratar om sina erfarenheter med att tatuera och göra microblading på ögonbrynen.

Microblading ser väldigt fint ut tycker jag så länge man underhåller det, men många vittnar om att den dagen man slutar så kan färgen blekna i onaturliga färger och sitta kvar väldigt länge.

Tack för tips, ska genast in och kolla!
Svar på tråden Pigmentera/tatuera ögonbrynen