Inlägg från: Sisterofthesun |Visa alla inlägg
  • Sisterofthesun

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Någon annan som är förkyld? Jag vaknade igår med förkylningssymtom och igårkväll bröt det ut helt. Ont i halsen, snorig, hosta osv. Är så galet trött redan som det är av graviditeten så detta känns mindre kul. Lilltjejen här hemma är aktiv och vild och jag vill bara sova //

slutkörd mamma.

• Sisterofthesun

Någon annan som INTE har molvärk? Känner mig orolig då jag inte haft sen plusset. Med första hade jag väldigt massa molvärk varje dag nästan :/

• Sisterofthesun

Måste klaga lite. Förkylningen tar kål på mig, hostat hela natten och varit uppe och behövt kissa 6-7 gånger. Helt slut i huvudet och jättemycket molvärk i ryggen. Illamåendet har dessutom börjat smyga sig på :/ Känns kämpigt när man tänker på hur många veckor en graviditet tar om man redan ska må dåligt nu. Brukar iofs lätta runt vecka 12-13..

• Sisterofthesun
    Sarahj1988 skrev 2018-07-05 12:10:30 följande:

Hej, plussade i tisdags och är i 4+2, redan i måndags fick jag en brun blödning stor som en ärta och sedan har det fortsatt blöda, lika lite i tisdags men idag blöder jag mycket mer. Jag har inte alls ont, men är väldigt trött. Någon som vet vad jag kan göra? Väntar på samtal från en barnmorska, kan jag be om att få ta blodprov eller vad tror ni?

Jättejobbigt för dig! :( den ovissheten är ju hemsk. När man läser känns det som att det är 50/50. Vissa har fått missfall iom blödning medan andra fått fullt friska barn.

Prata med din barnmorska.
  • Sisterofthesun

Illamående, detta illamående. Gillar verkligen inte att vara gravid :( älskar däremot det som kommer utav det, såklart.

• Sisterofthesun
    Maka94 skrev 2018-07-06 20:18:53 följande:

Gråter över allting just nu. Och idag har jag haft en fruktansvärd dag med en helt hyper dotter och sambon har bara varit hemma 30min på EM. Nu slocknade hon äntligen och tårarna bara sprutar. Känner mig helt förstörd.

Känner igen det där! Förkylning och hemskt illamående här, ont i hela kroppen och en vild liten bebis. Känner mig helt borta i huvudet :(
  • Sisterofthesun
    Oaak skrev 2018-07-07 17:05:46 följande:

Hallå!

Jag och min sambo har försökt ett tag och har väldigt oregelbunden mens så de har varit svårt att "hålla koll" på äl, mens osv. Men i förrgår så plussade jag! Har tagit test i flera månader nu som bara varit negativa.. Nu kom plusset jättesnabbt! Efter 1 minut och jag hamnade i chock! Detta är första barnet. Hoppas allt går vägen nu. :) varit tsm med min sambo i 6 år och längtat så länge efter detta.

Mitten av mars -19 enligt beräkningarna!

Hänger gärna med i en grupp!

Kul, grattis! :)
  • Sisterofthesun
    bensis skrev 2018-07-07 18:40:17 följande:

Hej! Hoppar in här och gör mitt första inlägg på familjeliv! Har tidigare följt många BIM trådar för att få lite stöd och pepp :) nu är det dags att ta steget in och skriva.

Plussade i torsdags och tog ett extra test idag som också var positivt. Är på 4+3 och beräknad BF 12/3 enligt Preglife. Första plusset för oss, är 29 år och detta var 9:e försöket. Känns fortfarande helt overkligt! Hade en mensliknande blödning i tisdags och blev då helt knäckt, sedan kom inget mer och istället blev det ett plus.

Har i samband med att jag plussade åkt på en rejäl förkyldning. Annars molvärk och ryggvärk. Även illamående till och från (inte ett dugg sugen på choklad fast det står framför mig och är min stora last i livet, haha). Även sett lite färgförändring på bröstvårtorna.

Hur tänker ni med att kontakta mvc och boka in ett första besök? Är orolig för att ?jinxa? om jag ringer för tidigt...samtidigt är det semestertider och ev svårt att få tider?

Grattis! Välkommen till oss (utan att låta som en sekt) haha! :)

Har själv också blivit jätteförkyld. Tydligen vanligt eftersom immunförsvaret är sämre när man är gravid. Typiskt :/

Är inte heller sugen på choklad alls och då älskar jag choklad i vanliga fall.

Ring MVC. Min bm sa att det va jättebra att ringa tidigt nu i semestertider.
  • Sisterofthesun
    bensis skrev 2018-07-07 21:00:20 följande:

Tack!! Känns bra att ha ett forum att läsa om och diskutera alla frågor och saker jag undrar över och inte riktigt kan prata med vänner eller familj om. Vill vänta ett tag med att berätta, återigen för att inte jinxa och behöva förklara om något skulle gå fel tidigt.

Hur länge tänker ni hålla det för er själva? Eller har ni redan berättat för någon (vilka i så fall?)?

Då ska jag kontakta mvc i början av veckan som kommer :)

Det är fortfarande så overkligt, men självklart så kul! Samtidigt blir jag otålig...vill att allt ska hända på en gång :) tror dock det är bra att ha 9 månader på sig att bli förberedd :)

Jag har berättat för min syster och mina 3 närmsta vänner. Va svårt att inget säga :)

Resten av familjen och vännerna ska jag nog spara till efter vecka 12 ungefär.
  • Sisterofthesun
    Sanne88 skrev 2018-07-09 08:25:40 följande:

Hej! Grattis alla som plussat!

Jag testade igår morse, Gravid 2-3. Började störtböla och skratta om vartannat. Trodde inte jag skulle reagera så starkt, aldrig varit med om. Helt galet. Så glad.

Det är vårat första, BF i mitten av mars. Jag är 29 och min sambo 30.

Hoppas jag får vara med här och dela lite tankar och få svar på lite frågor. Jag har lust att skriva massa listor på allt vi måste fixa, men kanske ska vänta lite så jag inte jinxar detta.. Vad är det jag borde göra nu? Har ni koll på några bra appar för att följa vecka för vecka?

Grattis! Ring en barnmorska och berätta att du är gravid.

Preglife använder många som gravidapp :)
  • Sisterofthesun
    Lilly2015 skrev 2018-07-10 15:06:54 följande:

Håller med. Lider verkligen. Spydde i förmiddags och då blev det lite bättre. Får panik av tanken på att det kan vara såhär i flera månader :(

Jag mår alltid som bäst tidig morgon (konstigt nog) och sen på förmiddagen och mot eftermiddagen så är det hemskt. Har också spytt för en stund sen. Blää för detta!
  • Sisterofthesun
    Lilly2015 skrev 2018-07-10 17:37:29 följande:

Usch! Hoppas vi mår bättre snart :)

Verkligen! :) Kan ju inte göra något just nu :/
  • Sisterofthesun
    Anonym (Jess) skrev 2018-07-10 17:41:42 följande:

Hej hej :)

Joinar gärna denna gruppen med ren glädje. Plussade för 1 vecka sedan och väntar bebis i mitten av Mars.

Ska bli kul att följas åt i 9 månader

Grattis! Kul :)
  • Sisterofthesun

Nu har dessutom halsbrännan kommit. Hade aldrig halsbränna förra graviditeten bortsett från natten innan vattnet gick, då hade jag fruktansvärt ont i halsen. :(

• Sisterofthesun
    Anonym (pyret) skrev 2018-07-18 10:47:44 följande:

Har ju läst så mycket om den förlamande trötthet som så många känner av i början, men jag känner inte ett dugg av någon trötthet. Snarare sover jag sämre, blir oftast bara 5-6 timmar per natt. Hur är det för er andra? Känner ni av en enorm trötthet? Man blir ju lite nojjig över att nått ska vara galet.

Symptomen är olika för alla! 

Kanske sover du sämre för att mycket händer i kroppen och huvudet?
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019