bensis skrev 2018-07-07 18:40:17 följande:
Hej! Hoppar in här och gör mitt första inlägg på familjeliv! Har tidigare följt många BIM trådar för att få lite stöd och pepp :) nu är det dags att ta steget in och skriva.
Plussade i torsdags och tog ett extra test idag som också var positivt. Är på 4+3 och beräknad BF 12/3 enligt Preglife. Första plusset för oss, är 29 år och detta var 9:e försöket. Känns fortfarande helt overkligt! Hade en mensliknande blödning i tisdags och blev då helt knäckt, sedan kom inget mer och istället blev det ett plus.
Har i samband med att jag plussade åkt på en rejäl förkyldning. Annars molvärk och ryggvärk. Även illamående till och från (inte ett dugg sugen på choklad fast det står framför mig och är min stora last i livet, haha). Även sett lite färgförändring på bröstvårtorna.
Hur tänker ni med att kontakta mvc och boka in ett första besök? Är orolig för att ?jinxa? om jag ringer för tidigt...samtidigt är det semestertider och ev svårt att få tider?
Grattis! Välkommen till oss (utan att låta som en sekt) haha! :)
Har själv också blivit jätteförkyld. Tydligen vanligt eftersom immunförsvaret är sämre när man är gravid. Typiskt :/
Är inte heller sugen på choklad alls och då älskar jag choklad i vanliga fall.
Ring MVC. Min bm sa att det va jättebra att ringa tidigt nu i semestertider.