Inlägg från: Sisterofthesun |Visa alla inlägg
  • Sisterofthesun

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Miktor skrev 2018-07-01 08:22:50 följande:

Får nog hoppa ut den här tråden endå. Plussade i onsdags och var chokad då det var vårt allra första försök någonsin! Men i torsdag började det blöda lite och i fredags började värken komma, det vad på spynivå och mer blod än innan. Blöder fortfarande idag, även om det inte har varit ?forsande? precis, så känns det som att det kan ha varit ett missfall endå.. Känner mig tom, ledsen och väldigt besviken. Men det här var ju endå vår första gång så då vet jag att det funkar i alla fall. Får vänta ut blödningen och försöka igen!

Lycka till ni andra som har plussat och håller tummarna att det går vägen <3

Verkligen ledsen för din skull! <3
  • Sisterofthesun
    Lilly2015 skrev 2018-07-01 14:30:44 följande:

Vet någon om barnmorskan alltid räknar från senaste mensens första dag? Jag har kort cykel på 24 dagar och hade ägglossning på dag 11. Natural cycles säger därför att jag är i vecka 4+6 idag men barnmorskan tycker väl då att jag är i vecka 4+2 baserat på att senaste mensens första dag var 1 juni. Natural cycles stämmer ju på mig och min kropp, medan barnmorskans uträkning ju bara är ett genomsnitt. Kommer det ändå bli så att de kommer säga att jag inte är så långt gången som jag borde vara, bara för att de räknar på någon slags medeluträkning? Vill i så fall förbereda mig mentalt på att hoppa bak ett par dagar vid inskrivning i augusti :) Någon som har erfarenhet?

Ja, barnmorskan kommer räkna från mensens första dag.
  • Sisterofthesun
    Lilly2015 skrev 2018-07-01 14:47:59 följande:

Men är inte det så irriterande och konstigt? Fattar att de måste ha ett standardmått men om man vet att man har kortare, eller längre, cykel än 28 dagar och inte har ägglossning dag 14 så borde de ju kunna vara lite medgörliga? Störigt :D

Lilly2015 skrev 2018-07-01 14:47:59 följande:

Men är inte det så irriterande och konstigt? Fattar att de måste ha ett standardmått men om man vet att man har kortare, eller längre, cykel än 28 dagar och inte har ägglossning dag 14 så borde de ju kunna vara lite medgörliga? Störigt :D

Men det är ju också för att man inte kan veta när befruktningens skedde :)
  • Sisterofthesun
    Anonym (Maria) skrev 2018-07-02 09:53:21 följande:

Hej på er, hoppar in med er här, jag är beräknad 3e mars och är 6+0 idag.

Jag har haft 2 missfall, ett förra året och ett i feb. Har därför bokat ett Vul på tisdag nästa vecka för att kolla om hjärtat slår, nån mer som också har bokat?

Kul! Är också beräknad 2 eller 3 mars.

Har inte bokat in något vul, sambon tycker att vi ska vänta till kub.
  • Sisterofthesun
    Anonym (Maria) skrev 2018-07-02 10:08:39 följande:

Ja vill mest göra det för att det inte ska bli som första gången när jag gick och trodde att jag var 8+4 när fostret var knappt v 5 elr 6, känns bättre att veta vad som händer.

Förstår det! Är också orolig för det.
  • Sisterofthesun
    Meej skrev 2018-07-02 17:49:20 följande:

Jag är 33 år, så det blir ju till att bekosta det själv då antar jag. Mina barn har en kusin på sin pappas sida som har fötts med en hjärnskada, men jag vet inte om det är något genetiskt eller pga någon utomstående faktor. Jag tycker att nipt låter intressant, men tycker inte att jag hittar så bra info om det. Hur tänker du med KUB? Vad är fördelen med det framför nipt?

Jag vet inte hur det är i övriga landet men i Skåne har kub blivit gratis sen några månader tillbaka. Fick betala för det när jag väntade min första.
  • Sisterofthesun

[quote=78851862][quote-nick]Meej skrev 2018-07-03 14:00:37 följande:[/quote-nick][/quote]

Ser precis likadan ut, att dra in magen är inte helt enkelt heller :)

• Sisterofthesun

Tarmarna blir ju svullna i tidig graviditet men att det ska se ut som att man är i femte månaden känns sådär haha!

• Sisterofthesun
    grönaärtan skrev 2018-07-04 08:38:28 följande:

Grattis till er alla! Jag hoppar in jag med:)Är 30 och har precis plussat med nr 2. Det känns helt sjukt när jag skriver det:) Är i vecka 4 bara så man vet att man inte ska vara för glad men man kan inte låta bli:) Med barn nr 1 tog det ett halv år för oss så vi är helt i chock nu att det gick på första försök jag var inte inställd på det och hade och har inga symptomen heller...killen fyller 2 en månad innan BF ... herregud:)Senast igår hade jag lite tight klänning på jobbet och sa att jag åt världens största ostbricka dagen innan så det är det att jag inte är gravid om nån undrar.. hoppsan :):)lycka till till oss alla!

Grattis till dig också <3

Underbart med två små hemma :)
  • Sisterofthesun
    grönaärtan skrev 2018-07-04 10:38:34 följande:

tack snälla,

ja verkligen, min son är vild så man hoppas på att han lugnar ner sig lite innan bebisen kommer haha.

Jag hoppas på det också. Min är ju inte så gammal än men är ett riktigt litet yrväder redan, blir spännande det här ;)
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019