Tråden för oss som väntar barn i mars 2019
Tack :) känns overkligt. 2:a försöket ????????
Tack :) känns overkligt. 2:a försöket ????????
Hej,
jag plussade på första försöket så är helt ny i det här. Är idag på bim+4 och känner att jag inte vet vad jag ska tro. Jag har tempat med nc väldigt länge och vet att tempen ska vara hög när man är gravid. Låg på 36.7 isch de första dagarna men igår och idag har den legat på runt 36.4, 36.3 och det har konmit blod. När jag har mens brukar jag ha väldigt ont men nu känner jag ingenting och blodet är mer brunaktigt och mer som koagulerat. Igår kände jag mig väldigt yr och lite smått illamående. Hur gör jag nu? Kan det vara tidigt MF? :(
Ja, lite mer än igår men känner fortfarande ingen mensvärk. Inte ens lite och jag brukar ha ganska stark värk. Sådär att jag kan må illa och spy ibland. Verkar vara svårt att få tag i en barnmorska då det är semestertider. Ska man testa igen nu eller ska man vänta till i nästa vecka för att se om det fortfarande är ett plus? :/
Jag hoppar försiktigt in i tråden. Imorse testade jag positivt, bf 4/3. Jag har genomgått ivf, första insättningen blev jag inte gravid, men nu när jag gjorde FET (frosen embryo transfer) med två st. ägg gick det bra. Så.. jag vet inte om båda har utvecklats bra och att jag är gravid med tvillingar, eller om det är ett. Jag är 40+ och har inga barn sen tidigare.
För nån dag sen hade jag spänningar i nedre delen av ryggen vilket jag aldrig känt förut. Det är också en bubblande känsla, som lätt mensvärk i magen, plus att brösten har växt senaste dagarna.
Har ni börjar med folsyratabletter?
Jag känner mig inte gravid och glömmer nästan bort det mellanåt.
Ja, gjorde iof ivf så började äta det för rätt längesen:)
Det är bra :) försök komma ihåg dom å fortsätt hela graviditeten:)
Hur gör ni de här tidiga veckorna för att låta dem gå? Jag är inte särskilt orolig, men vill mest bara se om det ligger någon därinne och kunna berätta för våra familjer. Så segt att vänta, inte min starka sida :)
Vilka symptom har ni?
Jag känner mig lite orolig för att jag inte har så mycket symptom. Ömma bröst, vattniga flytningar och höjd temp bara. Har inte haft någon molvärk, knappt sen plusset.
Jag är i vecka 4 (v5 imorgon) och har ömma bröst, ont i magen, vattniga flytningar, extrem trötthet och illamående. Spydde igår morse av kaffet... Blir lite nervös ibland för att jag har lite för ont i magen för att vara ?normalt?... vilken vecka är du i?