Inlägg från: Kakan0 |Visa alla inlägg
  • Kakan0

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Är det någon som fortsatt tempa med NC efter sitt pluss? Är lite orolig då jag fått en liten dipp

• Kakan0
    Lilly2015 skrev 2018-07-05 08:54:39 följande:

Jag tempar. Pendlar mellan 36.80 och 36.40. Har ganska låg normaltemperatur, men lite läskigt är det när jag är nere på 36.46 idag. Tror inte att det är någon fara, men jag ska ändå sluta i helgen tror jag.

Tack för svar, är nere på 37.59. Legat mellan 36.70-80 senaste 10 dagarna. Vilken vecka är du i? Jag är i 5+0 idag, och det var på denna dagen mitt missfall började i min förra graviditet. Därför jag är så orolig :(
  • Kakan0
    Lilly2015 skrev 2018-07-05 08:54:39 följande:

Jag tempar. Pendlar mellan 36.80 och 36.40. Har ganska låg normaltemperatur, men lite läskigt är det när jag är nere på 36.46 idag. Tror inte att det är någon fara, men jag ska ändå sluta i helgen tror jag.

36.59 menar jag ju såklart :)
  • Kakan0
    Lilly2015 skrev 2018-07-05 09:43:49 följande:

det är väl inte så lågt? Jag är i 5+3 eller 5+1. Har du symptom då eller är det bara tempen som gör dig orolig? Håller tummarna för att det inte är något tokigt!

Jag vet inte om det är lågt, den hållt sig så jämn nu flera dagar. Jag har symptom, ömma bröst. Varit illamående ett par morgonar, dock inte nu på två dagar. Molvärk, men ibland så blir jag rädd att det gör för ont så rädd det ska komma mens. Asså det är ju hjärnspöken allt detta.. men har man haft ett missfall blir man ju nojig igen bara.. jaja vi får se! ska på vul när jag är i 7+4 och hopps innerligt jag slipper ringa avboka denna gång..
  • Kakan0
    Lilly2015 skrev 2018-07-05 10:04:40 följande:

Ja herregud. Jag känner mig helt galen. Tar ett test var tredje dag bara för att få se att något händer trots att jag somnar 19 och äter varannan timme :D och jag har peppar peppar aldrig haft missfall och är ändå helt knäpp, så fattar hur jobbigt du har det. Jag ska på ultraljud i 8+1 eller 7+6. Jag tolkar det som att det är ett vanligt ultraljud. Hoppas att något syns så tidigt trots att det inte är vul.

Aha, jag bad om vul själv när jag ringde boka hälsosamtal. Så sa hon att hon boka mig i v 8 fast jag ville lite tidigare för risken att det kanske inte syns något och då blir jag orolig för det istället. Ja man blir sjuk i huvudet, har nästan testat med stickor var och varann dag sen jag plussa 3+2. Har inga barn sen tidigare och sist vi blev gravida så var man så naiv och trodde allt skulle gå bra, och denna gången så blir man inte glad utan man blir orolig istället. Sjukt att man ska känna så..
  • Kakan0
    Lilly2015 skrev 2018-07-06 06:23:45 följande:

Okej. Hoppas att det går att se något med vanligt ultraljud när jag ska göra. Är också i vecka åtta då. Hur blev det med din temp idag? Min sjönk ytterligare. Så nu börjar jag bli orolig över det. 36.36 imorse :( nu ska jag bara tempa tills den går upp igen (det måste den göra!!!) och sen slutar jag. Onödig stress!

Idag låg tempen på 36.78. Men var uppe på toa kl 3, och tempa kl 6. Vet ej om de påverka. Vad jobbigt din hat dippat, har du sovit dåligt kanske? Ja det är verkligen onödig stress.. min man säger åt mig sluta tempa men står NC rekommenderar tempa tom v 12.

Hittade en jätte bra sida igår som lugna massor. Den visar hur mycket procenten är för missfall beroende på hur långt man är gången, ålder, tidigare missfall osv.

datayze.com/miscarriage-chart.php

Håller tummarna för dig. Uppdatera gärna mig <3
  • Kakan0
    Lilly2015 skrev 2018-07-06 07:58:09 följande:

Vad skönt att din temp gick upp. Det här måste gå vägen för oss båda :) jag tog mitt sista digitala test imorse för att få se ett gravid 3+ och det fick jag. Så det lugnar ändå :)

Vilken bra sida, ändå 83-85% chans att allt går bra. Det är ju massor!

Nu ska jag försöka fortsätta vara positiv. Det här blir bra <3

Åh så skönt. Har också testat med digitalt, 1-2, 2-3, tänkte ta mitt sista på söndag är då i 5+3 borde väl va slått om då eller? Fick 2-3 förra lördagen, 4+2. Min förra graviditet testade jag bara en gång med digitalt 1-2 på 4+0, därför man utvecklat testmani :) ja den sidan var super verkligen, men undra om det stämmer. Kan ju hoppas iallafall. Ja, detta ska gå vägen för oss båda. <3
  • Kakan0
    Lilly2015 skrev 2018-07-10 15:06:54 följande:

Håller med. Lider verkligen. Spydde i förmiddags och då blev det lite bättre. Får panik av tanken på att det kan vara såhär i flera månader :(

Ja lider med er, och med mig själv. Spydde för första gången igår och mådde pyton. Idag har inte varit så farligt, lite imorse tills jag åt. Håller tummarna för oss att de släpper snart. <3
  • Kakan0

Nu har jag blodblandade flytningar, börja precis likadant som mitt förra missfall(5+1).. är idag i 6+2, gynakuten vill ej ta emot eftersom jag inte har några klumpar. Hur besviken kan man bli på vården???

• Kakan0

Nu ska jag till gynakuten, fortsatt bruna flytningar och lite ont, fick tjata för att få komma in. Får se om det är ännu ett missfall, nästan inställd på det.

• Kakan0
    Frökenglad skrev 2018-07-15 20:25:05 följande:

Hur gick det idag för dig? <3

Det syntes bra aktivitet och hjärtslag, hon kunde se en 14 mm lång bebis, läkaren kändes väldigt kall och stressad. Hann inte fråga så mycket men min man fick se lilla hjärtat slå. Har haft fortsatt blodblande lite ljusare flytningar ikväll, ska nästa måndag på vul hos min egen barnmorska då. Hoppas det slutar blöda snart man blir ju knäpp. Tycker ändå mina symptom är borta eller om det

är inbillning:(
  • Kakan0
    Lilly2015 skrev 2018-07-15 20:57:37 följande:

Vad skönt att det såg bra ut, även om jag förstår att du fortfarande är orolig!

Får bara hålla tummarna att de inte är början på missfall, men än så länge inget färskt blod.. peppar peppar :(
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019