Inlägg från: Meej |Visa alla inlägg
  • Meej

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Oj vad mycket göteborgare! Vad kul!

Välkomna alla nya och beklagar verkligen till er som blir tvungna att lämna tråden!

Idag flyger vi hemåt igen så framöver kommer jag nog vara lite mer aktiv : )

• Meej

Äntligen hemma och ett ordentligt test! Känns väldigt bra!

Jenniferrunder - jag har inte ens ringt barnmorskan än..! Ska göra det på måndag tänkte jag. Gick det bra för dig?
  • Meej

Nu har jag också ringt till barnmorskemottagningen och fick en tid på torsdag morgon. Ska blir spännande! Vi pratade inte något om VUL idag, men ska ta upp det när jag kommer dit. Har fått göra VUL med båda de äldre syskonen pga pco och att jag då gick hos gyn för det. Hade också ett mf i januari och känner att det hade varit väldigt skönt att få se att allt ser ut som det ska..

Hur tänker ni kring KUB och nipt? Det var någon av er som hade bokat KUB?

• Meej
    Systeryster33 skrev 2018-07-02 17:44:33 följande:
    Härligt :) vår plant att göra Kub! Hur tänker du?
    Jag är 33 år, så det blir ju till att bekosta det själv då antar jag. Mina barn har en kusin på sin pappas sida som har fötts med en hjärnskada, men jag vet inte om det är något genetiskt eller pga någon utomstående faktor. Jag tycker att nipt låter intressant, men tycker inte att jag hittar så bra info om det. Hur tänker du med KUB? Vad är fördelen med det framför nipt?
  • Meej
    Sisterofthesun skrev 2018-07-02 18:11:05 följande:
    Jag vet inte hur det är i övriga landet men i Skåne har kub blivit gratis sen några månader tillbaka. Fick betala för det när jag väntade min första.
    Aha.. Får helt enkelt höra med barnmorskan när jag kommer dit på torsdag. Och försöka googla mig fram till mer information..
  • Meej
    Sisterofthesun skrev 2018-07-03 14:21:28 följande:

[quote=78851862][quote-nick]Meej skrev 2018-07-03 14:00:37 följande:[/quote-nick][/quote]

Ser precis likadan ut, att dra in magen är inte helt enkelt heller :)

Verkligen inte! På morgonen går det bra, men så fort jag ätit så är det som att maten trycker på en ballongknapp på vägen ned och jag kan verkligen inte hålla inne den längre..!
  • Meej
    Jappe87 skrev 2018-07-03 15:25:05 följande:
    Jag undrar detsamma, får inte på mig mina byxor längre.. är detvens möjligt 5v in?
    Eller hur?! Det är så otroligt skönt att komma hem och få ta på mjukisbyxorna som inte sitter åt någonstans..! Fruktar att jag inte kommer kunna ha mina arbetsbyxor till v12, och då blir det lite knepigt.. Någon som testat sådana där snoddar som sätts mellan knapp och knapphål för att förlänga linningen..?
  • Meej
    Jappe87 skrev 2018-07-03 15:50:26 följande:
    Jag satsar på sånna fladdriga sommar byxor som är poppis nu. Köpte precis ett par till ???????? vad jobbar du med? Fungerar inte en vanlig hårsnodd tro?
    Sådan är bra! Jag kör på mina cykelbyxor som är jättesköna när jag cyklar till och från jobbet, och sen blir det bara trosor eller mjukisbyxor hemma. Klänning är ju ganska smidigt det med om jag måste se representabel ut..!
    Jag arbetar som trädgårdsmästare och har byxor från Blåkläder som från första början inte riktigt är gjorda för kvinnokroppen utan var halvt obekväma redan innan.. Men hårsnodd kanske kan fungera.. Får testa! Tack för tipset!
  • Meej
    Ettlitetsyskon skrev 2018-07-10 08:28:26 följande:

Välkommen alla nya, vi har startat en fb för dom med bf i mars. Om ni vill vara med kan ni kontakta mig via pm här går även bra att kontakta jappe. Skicka ett pm med namn samt hur ni ser ut på fb bilden då man måste bli vänner på en för att bli tillagd i en privat/hemlig grupp

Måste man vara vänner? Jag startade ett privat/hemligt evenemang inför min systers fruhippa och behövde inte lägga till de andra för at bjuda in dem. Det hade varit lite väl avslöjade att plötsligt bli vän med alla hennes vänner..! : ) Men att bli vän med en annan avslöjar ju kanske inte lika mycket att man har hemligheter för sig.. : )
  • Meej
    Lilly2015 skrev 2018-07-09 06:44:23 följande:

Och där kom illamåendet som ett brev på posten första dagen i vecka sju. Så vidrigt och förlamande. Ligger och funderar på hur jag ska överleva dagen på jobbet. Och bara att ta sig till jobbet. Fy fan :(

Går in i vecka sju imorgon och mår SÅ illa ikväll också. Huja. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till med det. Har alltid haft väldigt lätt för att må illa och väldigt svårt för att kräkas och önskar just nu att jag bara kunde få kräkas så det lättar lite!
  • Meej
    Lilly2015 skrev 2018-07-10 19:11:19 följande:
    Stackare! Vecka sju verkar vara veckan när illamåendet anfaller. Usch! Jag mår också väldigt lätt illa och har fobi för att spy. Men det blev verkligen bättre efter att jag gjorde det idag så ska försöka göra det alla dåliga dagar framöver också :)
    Önskar att jag kommer kunna det också. Det brukar ju alltid lätta efter att man väl fått kräkas, men min erfarenhet säger mig att jag kommer få må så illa att jag knappt vet vad jag ska ta mig till och ändå inte kunna kräkas.. Men för bara tre dagar sedan var jag superorolig för att jag mådde så bra att något måste vara fel.. Så jag ska ändå försöka ta det med ro och se det som ett tecken på att allt är som det ska! Det gäller att vara positiv!
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019