Inlägg från: Sisterofthesun |Visa alla inlägg
  • Sisterofthesun

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Lilly2015 skrev 2018-06-26 05:54:45 följande:

Har ni ringt barnmorskan? Jag vill inte ringa för tidigt men det är ju ändå semestertider och jag vill gärna få en tid om några veckor. Hur tänker ni?

Jag ringde faktist igår, tyckte att det kändes aningen olustigt att ringa så tidigt men barnmorskan tyckte att det va superbra och nämnde just semestertider, vilket jag också misstänkte. Har fått en tid den 26 för inskrivning, hälsosamtalet tog vi över telefon :)
  • Sisterofthesun
    Lilly2015 skrev 2018-06-26 07:47:43 följande:

Då kanske jag också ringer idag. Jag försökte boka ett tidigt privat ultraljud igår men blev i princip hånad. Jag har väldigt kort cykel och hade min senaste mens 1 juni. Personen som svarade sa typ ?lilla gumman du kan ju bara få en försenad mens eller missfall, det är jättevanligt?. Blev så arg och ledsen så där tänker jag inte göra ultraljud i alla fall!

Men gud så otrevlig! Det är ju det sista man vill höra!
  • Sisterofthesun
    lieselis skrev 2018-06-26 17:29:47 följande:

Jag måste tyvärr hoppa ur den är gruppen nu. Mina test var positiva i torsdags, fredags och lördags men i går och i dag är de negativa. I dag har jag dessutom börjat blöda massor. :(

Stort lycka till önskar jag er alla!!!

Beklagar! Hemskt ledsen för din skull, känns verkligen i hjärtat när jag läser det du skriver. All lycka till dig och hoppas att det snart blir ett fint plus igen för dig <3
  • Sisterofthesun

Min mage har redan börjat svälla upp ordentligt (av tarmarna såklart) tanken på att försöka gömma den fram till vecka 12 är lite stressande.

• Sisterofthesun
    Dennan88 skrev 2018-06-26 20:27:42 följande:

Oj oj wow vilken fin mage :) vilken vecka är du i?

Tack! 4+2 hehe :)
  • Sisterofthesun
    Dennan88 skrev 2018-06-26 20:48:44 följande:

Så lite så jag är i v. 4+6 :) har du några gravsymptom? Jag har bara ömma bröst o gasig mage :)

Vattniga flytningar, lite stick, lite molvärk i livmodern. Blev även yr idag och fick lite dålig synskärpa.
  • Sisterofthesun
    Dennan88 skrev 2018-06-26 21:01:26 följande:

Låter som normala symptom... Jag är lite nojig att för att jag inte har något illamående då jag hade det med mina andra två men men det kommer väl ;) som jag längtar tills första ultraljudet för att se så att hjärtat slår och hur många bebisar som finns där :) ska du göra kub test?

Mitt illamående kom lite senare i förra graviditeten. Kan ju vara olika från gång till gång :)

Ska definitivt göra kub. Ett extra tillfälle att få se bebisen om inte annat. Dessutom är det gratis nu, fick betala själv med dottern. Du då?
  • Sisterofthesun
    Systeryster33 skrev 2018-06-26 21:24:04 följande:

[quote=78832816][quote-nick]Sisterofthesun skrev 2018-06-26 19:58:09 följande:[/quote-nick]Min mage har redan börjat svälla upp ordentligt (av tarmarna såklart) tanken på att försöka gömma den fram till vecka 12 är lite stressande.

Fin du är :) det kommer lägga sig längre fram innan magen börjar synas pga bebis! Ett par veckor till vill man ju gärna hålla det hemligt!!! Haha

Tack! Precis, det känns bättre att vänta lite :)

Det jobbiga innan magen lägger sig är väl att den inte heller går att dra in :p
  • Sisterofthesun
    Anonym (ssvw) skrev 2018-06-27 17:08:11 följande:

Jag hänger gärna på här! Gjorde test i förrgår och sedan igen idag, clearblue säger GRAVID 1-2 veckor! Jag hade utslag på ägglossning 13 juni (på dag 25 i cykeln) så jag är ju inte så långt gången som när man räknar från senaste mensens första dag, som var 21 maj.Tror att jag blir beräknad i början på mars 2019. Har Pco och en blockerad äggledare.. Så många försök, hormonbehandlingar med Letrozol osv. Känns overkligt! Kan inte förstå det! Första barnet för oss båda.

Underbart! Grattis :)
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019