Inlägg från: Systeryster33 |Visa alla inlägg
  • Systeryster33

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Hej!

Nu hittade jag med hit :) 31 år andra barnet!

BF runt 5/3 om allt går som det ska!

Haft två missfall innan de två förra månaderna så hoppas såååå att den lill* vill stanna den här gången <3

Hur känner ni andra er? Jag är mest trött och illamående som kommer och går! Haft ont i brösten tidigare graviditeter, men inte denna gången!

• Systeryster33
    Sisterofthesun skrev 2018-06-24 13:28:52 följande:

Beklagar dina tidigare missfall <3

Jag hoppas för allt att pyret vill stanna denna gång.

Jag har pyttelite molvärk, ömma bröstvårtor och är trött som bara den! Inget illamående än, tack och lov! Känner redan nu att en graviditet och en liten bebis att ta hand om samtidigt kommer bli tufft.

Tack snälla <3

Det hopps jag med! Hur gammal är din blivande storasyster? Tänk så mycket glädje de kommer ha av varandra när de växer upp!!

Är det några här som gått med i nån Facebook grupp ?
  • Systeryster33
    Sisterofthesun skrev 2018-06-26 17:38:02 följande:

Beklagar! Hemskt ledsen för din skull, känns verkligen i hjärtat när jag läser det du skriver. All lycka till dig och hoppas att det snart blir ett fint plus igen för dig <3

Skickar massor med kramar <3
  • Systeryster33

[quote=78832816][quote-nick]Sisterofthesun skrev 2018-06-26 19:58:09 följande:[/quote-nick]Min mage har redan börjat svälla upp ordentligt (av tarmarna såklart) tanken på att försöka gömma den fram till vecka 12 är lite stressande.

Fin du är :) det kommer lägga sig längre fram innan magen börjar synas pga bebis! Ett par veckor till vill man ju gärna hålla det hemligt!!! Haha

• Systeryster33
    Dennan88 skrev 2018-06-27 19:42:24 följande:

HJÄLP!!!! Är så orolig nu!!! Igår morse plussade jag svagt med clearblue early test med morgonkisset och blev super glad! Min mens skulle kommit i söndags men fortfarande inte dykt upp. Jag blev helt exalterad och svävade på rosa moln tills jag fick för mig att göra ytterligare ett gravtest det testet med veckoindikator så sagt och gjort köpte det testet idag och gick in på toa nu ieftermiddags fast jag inte var särskilt kissinödig så det kom inte många droppar och väntade med spänning tills timglaset på testet skulle sluta blinka och efter två lååååånga minuter får jag svaret: INTE GRAVID!!!! Nu flyger tusen tankar igenom mitt huvud!!! Är jag gravid eller inte? Det märkliga är att jag känner mig gravid och har olika symptom därav att jag tog första testet ifrån början för att få det bekräftat men nu vet i tusan vad jag ska tro??? Hur länge ble jag vänta innan jag tar ett 3:e test för att försäkra mig om vad som egentligen stämmer?? Här kommer bilder på mina test!

Vad jobbigt! Förstår verkligen din oro! Det är ju så tidigt att kvällsurinen kanske visar fel! Det kan ju även va så att ägget börjat fästa och utsöndra hcg och sen inte riktigt fäst som det ska och att mensen kommer! Hade jag varit du hade jag väntat 3 dagar med ett nytt digitalt och då tagit på morgonen! Hcg fördubblas på 2-3 dygn i början!

Kan du inte hålla dig så kanske ta fler stickor/vanliga någon morgon nu innan och se om det blir starkare eller försvinner bort!

Håller verkligen tummarna för dig <3
  • Systeryster33
    Jinxedqueen skrev 2018-06-28 07:35:39 följande:

Får hoppa ur här :(

Hemskaste mensvärken och tokblöder. Det är nog inget som lever i mig längre :'(

Stor kram <3 ta hand om dig!!
  • Systeryster33
    Lunamoon skrev 2018-06-30 20:31:44 följande:

Vill också vara med. Går in i vecka 5 imorgon. Trött och svängigt humör, molvärk. Fick missfall i vecka 8 nyligen så är nervös för denna graviditet men har en bättre magkänsla. Blir ett tredje barn för vår del om allt går väl...

Grattis :) hoppas allt går vägen den här gången! <3
  • Systeryster33
    Miktor skrev 2018-07-01 08:22:50 följande:

Får nog hoppa ut den här tråden endå. Plussade i onsdags och var chokad då det var vårt allra första försök någonsin! Men i torsdag började det blöda lite och i fredags började värken komma, det vad på spynivå och mer blod än innan. Blöder fortfarande idag, även om det inte har varit ?forsande? precis, så känns det som att det kan ha varit ett missfall endå.. Känner mig tom, ledsen och väldigt besviken. Men det här var ju endå vår första gång så då vet jag att det funkar i alla fall. Får vänta ut blödningen och försöka igen!

Lycka till ni andra som har plussat och håller tummarna att det går vägen <3

Kram! Missfall är tufft, men tur när det sker så tidigt iaf <3

Skönt att din kropp verkar funka iaf !! Stor kram
  • Systeryster33
    Meej skrev 2018-07-02 17:20:44 följande:

Nu har jag också ringt till barnmorskemottagningen och fick en tid på torsdag morgon. Ska blir spännande! Vi pratade inte något om VUL idag, men ska ta upp det när jag kommer dit. Har fått göra VUL med båda de äldre syskonen pga pco och att jag då gick hos gyn för det. Hade också ett mf i januari och känner att det hade varit väldigt skönt att få se att allt ser ut som det ska..

Hur tänker ni kring KUB och nipt? Det var någon av er som hade bokat KUB?

Härligt :) vår plant att göra Kub! Hur tänker du?
  • Systeryster33

Finns det någon Facebook grupp för de med bim i mars? Vet att det finns en feb/mars men finns det någon som är bara mars?

• Systeryster33
    Anonym (Hurgörjagnu?) skrev 2018-07-04 09:45:28 följande:

Hej, 33år och plussade i måndags och är nu i v4+5, så väntar nu mitt första barn. Ömmande bröst och magknip om nätterna är väl det jag känner av hittills.

Dock är jag sjukt orolig över hur detta ska gå, få jag dels har MS (behandling pausad) , är rökare (håller på att sluta) och på det Är sjukskriven sedan ett år för min rygg. Jag vet inte hur jag ska få ihop allt detta, jag går ju på starka smärtstillande som ska trappas ned och läkaren kan inte erbjuda mig något annat smärtstillande som är skonsammare för barnet. Jag hoppas kunna klara mig utan smärtstillande men jag vet att i dagsläget är beroende av dem för en fungerande vardag. Inte bästa tiden för att bli preggo för min del men jag vill heller inte ta bort det lilla livet som jag önskat mig så länge. Är det någon här som känner till något smärtstillande som kan funka med graviditeten?

Grattis till graviditeten!

Ciggen är bara att dumpa. Gällande smärtlindring så vet jag hur knepigt det kan vara. Har själv reumatism och fick i början äta en del antiinflammatoriska! Inte bra, men en kropp i ständig smärta funkar inte heller! Klarar tack och lov mina dagar med alvedon , värmekudde och tens! Vet att ms är en helt annan sjukdom, men för värken kanske tens eller värmekudde kan lindra någpt? Min värk blir bättre som gravid :) hoppas på samma för dig!
  • Systeryster33
    Lilly2015 skrev 2018-07-09 06:44:23 följande:

Och där kom illamåendet som ett brev på posten första dagen i vecka sju. Så vidrigt och förlamande. Ligger och funderar på hur jag ska överleva dagen på jobbet. Och bara att ta sig till jobbet. Fy fan :(

Åh idag kom mitt med på riktigt 6+1 och måste äta hela tiden för att inte spy! Känns skönt på så sätt att man har tydliga graviditetstecken, men sjukt jobbigt med illamåendet!

Hur mår du idag?
  • Systeryster33
    Lilly2015 skrev 2018-07-10 15:06:54 följande:

Håller med. Lider verkligen. Spydde i förmiddags och då blev det lite bättre. Får panik av tanken på att det kan vara såhär i flera månader :(

I feel you! Kommer gå över <3
  • Systeryster33
    Kakan0 skrev 2018-07-14 18:13:16 följande:

Nu har jag blodblandade flytningar, börja precis likadant som mitt förra missfall(5+1).. är idag i 6+2, gynakuten vill ej ta emot eftersom jag inte har några klumpar. Hur besviken kan man bli på vården???

<3
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019