Anonym (Hurgörjagnu?) skrev 2018-07-04 09:45:28 följande:
Hej, 33år och plussade i måndags och är nu i v4+5, så väntar nu mitt första barn. Ömmande bröst och magknip om nätterna är väl det jag känner av hittills.
Dock är jag sjukt orolig över hur detta ska gå, få jag dels har MS (behandling pausad) , är rökare (håller på att sluta) och på det Är sjukskriven sedan ett år för min rygg. Jag vet inte hur jag ska få ihop allt detta, jag går ju på starka smärtstillande som ska trappas ned och läkaren kan inte erbjuda mig något annat smärtstillande som är skonsammare för barnet. Jag hoppas kunna klara mig utan smärtstillande men jag vet att i dagsläget är beroende av dem för en fungerande vardag. Inte bästa tiden för att bli preggo för min del men jag vill heller inte ta bort det lilla livet som jag önskat mig så länge. Är det någon här som känner till något smärtstillande som kan funka med graviditeten?
Grattis till graviditeten!
Ciggen är bara att dumpa. Gällande smärtlindring så vet jag hur knepigt det kan vara. Har själv reumatism och fick i början äta en del antiinflammatoriska! Inte bra, men en kropp i ständig smärta funkar inte heller! Klarar tack och lov mina dagar med alvedon , värmekudde och tens! Vet att ms är en helt annan sjukdom, men för värken kanske tens eller värmekudde kan lindra någpt? Min värk blir bättre som gravid :) hoppas på samma för dig!