• Anonym (..)

    Köpare säger att väskan är fake?

    Jag sålde en LV väska på tradera, med kvitto och ALLA tillbehör i perfekt skick. 
    Först när hon fick den så var hon nöjd och glad. Nu plötsligt hävdar hon att den är fake och har en fläck. (Den var i perfekt skick när jag skickade den). Jag bad henne att åka till LV butiken i Stockholm för hon skulle endå dit, men det visade sig att de värderar inte väskor längre. Jag kontaktade Bukowski som värderar allt från Chanel till LV osv, och de sa att det är inga problem att komma förbi och få en direkt värdering. 

    Hon vill polisanmäla mig om jag ej betalar tillbaka. Jag förstår inte?! Väskan är äkta, i perfekt skick och dessutom har VARJE detalj. Men endå tycker hon att jag har inte skickat med äktenhetsbevis? Jag har skickat med kvitto och etiketten som satt på väskan, och om man googlar på det så finns det ju inga andra detaljer som existerar... Jag tänker inte skicka tillbaka pengarna, för väskan är äkta och om hon skulle nu vilja veta om den är äkta så går man ju och värderar den, även om Bukowski sa, det är bara o dyka upp. 

    Hur skulle ni ha gjort? Jag är helt förvirrad och ledsen. Känns så onödigt med krångel. 

  • Svar på tråden Köpare säger att väskan är fake?
  • Anonym (Hemm)

    Ta tillbaka köpet så slipper du krångel. Sedan gör Du en värdering och säljer den på nytt.
    Vad kostade väskan?

  • Anonym (Scam)

    Om du vet att väskan är äkta är chansen stor att hon bara försöker lura dig så du behöver inte ha fortsatt kontakt med henne eller erbjuda henne hjälp.

    Kontakta tradera och förklara situationen. Jag har för mig att dom ska kunna spärra bedrägliga människor från att t.ex. kunna sätta dåliga betyg.

  • Anonym (..)
    Anonym (Hemm) skrev 2018-06-11 16:24:59 följande:

    Ta tillbaka köpet så slipper du krångel. Sedan gör Du en värdering och säljer den på nytt.
    Vad kostade väskan?


    Nästan 5,000 kr. Det har jag inte råd med. Helt sjukt att hon vill returnera en äkta väska. Men hon vägrar och gå och värdera den till Bukowski.
  • Almina

    Har du själv köpt väskan ny i butik och vet att den är äkta? I så fall skulle jag bara vidhålla det.

    Vad stod det i annonsen? Att den var älta och att kvitto finns? Då tycker jag inte att hon plötsligen kan kräva "mer".

  • Tiina87
    Anonym (..) skrev 2018-06-11 16:46:39 följande:

    Nästan 5,000 kr. Det har jag inte råd med. Helt sjukt att hon vill returnera en äkta väska. Men hon vägrar och gå och värdera den till Bukowski.


    Om du vill slippa en ev polisanmälan så är det väl bara för dig att ta tillbaka väska och vetala tillbaka pengarna. Sedan kan du gå till Bukowski och få ett äkthetsintyg och sälja den på nytt tillsammans mwd äkthetsintyget.
  • Anonym (..)

    Någon mer som kan ge något tips? jag tänkte gå till polisen och ge dem alla utdrag på våran mail så kan de notera detta.

  • Anonym (..)
    Almina skrev 2018-06-11 16:51:21 följande:

    Har du själv köpt väskan ny i butik och vet att den är äkta? I så fall skulle jag bara vidhålla det.

    Vad stod det i annonsen? Att den var älta och att kvitto finns? Då tycker jag inte att hon plötsligen kan kräva "mer".


    www.tradera.com/item/341720/311858046/louis-vuitton-speedy-35-i-nyskick

    Här är annonsen. 

    Hon pratar hela tiden om någon äktenhetslapp som hon inte fått med?

    Ni ser ju på annonsen att ALLA delar är ju med? Kvitto, etikettlappen allt. 
  • Anonym (..)
    Almina skrev 2018-06-11 17:02:31 följande:
    Du har ju skrivit i annonsen att just en "äktenhetslap" följer med. Vad menade du med det då?
    Ja, kvitto och etikettlappen. Tog ju bild på allt jag hade. 
  • Anonym (Scam)
    Tiina87 skrev 2018-06-11 16:53:23 följande:
    Om du vill slippa en ev polisanmälan så är det väl bara för dig att ta tillbaka väska och vetala tillbaka pengarna. Sedan kan du gå till Bukowski och få ett äkthetsintyg och sälja den på nytt tillsammans mwd äkthetsintyget.
    Om någon idiot vill spendera sin tid på att polisanmäla en äkta märkesväska som köptes och såldes ärligt är ju det upp till henne med det påverkar inte ts. Ts kan inte åka dit på något sätt. 
Svar på tråden Köpare säger att väskan är fake?