Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Samåkning: Hur mycket hänsyn ska man ta?

Du behöver inte visa hänsyn alls. Hon ids inte ens betala så säg bara att det inte funkar och hon får fixa transport på annat sett. 

• viseversa
    Anonym (Vem vet inte jag vem vet inte du) skrev 2018-06-01 07:59:08 följande:
    Var inte så snabba på att säga att kollegan snyltar och dyl, det kanske inte alls handlar om det.
    Hen kanske är autistisk och öht inte tänkt i banorna att betala eller att det kan vara några problem eftersom ts aldrig sagt nåt om det.
    Ts kan inte stanna kvar längre på jobbet för då hinner hon inte hämta på förskolan. Fattar hon inte att det begränsar ts är hon bara dum i huvudet.
  • viseversa
    Anonym (Vem vet inte jag vem vet inte du) skrev 2018-06-01 08:05:00 följande:
    Har ts SAGT att det är ett hinder för hen?
    Man är inte dum i huvudet för att man har svårt för socialt samspel.
    Nej men ts kan med gott samvete avsäga sig snyltgästen utan att behöva känna sig hemsk.
  • viseversa
    Anonym (Vem vet inte jag vem vet inte du) skrev 2018-06-01 08:05:00 följande:
    Har ts SAGT att det är ett hinder för hen?

Man är inte dum i huvudet för att man har svårt för socialt samspel.
    Ja det har ts skrivit. Att ts måste ta hänsyn till kollegan både för och eftermiddag. Att ts inte kan stanna kvar längre på jobbet för kollegan måste hinna hämta på förskolan i tid. Tycker jag är att innebära förhinder.
Svar på tråden Samåkning: Hur mycket hänsyn ska man ta?