Inlägg från: eihr |Visa alla inlägg
  • eihr

BF Februari 2019

Anonym (Tredjegångengillt) skrev 2018-06-16 17:57:06 följande:

Jag hoppar in här!

Plussade i torsdags (mao väldigt nyligt). Detta blir min tredje graviditet sen 2014.

I augusti 2015 kom vår dotter.

I juni 2017 föddes vår son som dog i magen en månad innan BF.

Nu ett år senare har vi blivit gravid igen på andra försöket. Känner mig jätteglad, men såklart lite nervöst med tanke på hur det gick sist.

BF 24/2- 2019 :)

Vilken historia!

Stort lycka till ????
  • eihr

Någon annan än jag som mår fruktansvärt illa och är sängliggande hela dagarna och inte kan äta?

Ska försöka bli sjukskriven imorgon. Nån mer som är det?

• eihr
    AgnesONutter skrev 2018-06-20 12:51:18 följande:

Tydligen helt normalt att ha kramp hela dagarna i ända...livmodern som växer, och alla ligament och annat som töjs ut. Så länge du inte blöder, och värken inte kommer från ett enda ställe hela tiden, är det inget att oroa sig för.

Men nojig blir man ju.

Jag har värk nästan hela dagen, olika sorter, av olika anledningar. Det är värken som kommer från att jag står upp mycket som blivit värre i och med att alla leder börjar mjukas upp. Det är värken jag får då jag äter, då tarmarna blivit låååååångsamma. Åh, och så den mensliknande värken som flyttar sig runt i magen som jag antar är saker och ting som sträcks ut och växer. Åh, och så högra ben som på något märkligt vänster delar en nerv med livmodern som gör att när livmodern drar ihop sig får jag värk i benet. :P

Bara 6+5 idag, men börjar redan fundera på hur det kommer kännas om några månader om jag känner så här idag. 

Åh, och prata inte om dofter. Jag har aldrig haft ett ordentligt luktsinne förut och önskade alltid att jag kunde lukta saker. Men nu är det så intensivt att jag kan känna lukten av precis allt, inklusive den lite unkna doften av saker som stått i maskinen och torkat. Måste handdiska allt jag använder, står inte ut med den doften. :P

Det är nästan mest i början man har sådan värk, är min erfarenhet i alla fall. Som jag minns det är allt jobbigt förata tredjedelen; tröttheten, illamåendet, värken, lukterna. Sen i mitten är det lättare. I slutet kan det kännas tungt.
Svar på tråden BF Februari 2019