Varför blir kvinnor nervösa inför dejt - Uppmuntrings tråd!
Hej!
Jag tänkte försöka med en uppmuntrings tråd och i ärlighetens namn vet jag inte riktigt hur jag skall formulera mig, men förhoppningsvis skall denna tråd få liv i sig som det är tänkt.
Jag tänkte där kvinnor och män ger anledning till varandra om varför man inte behöver vara nervösa. Nervositeten kanske inte försvinner totalt, men självförtroendet kanske förökas?
Kvinnor får gärna ge anledning till varför män inte borde vara nervösa.
Men jag börjar. Jag är en man och jag tycker inte kvinnor behöver vara nervösa inför dejter, människor som de skall träffa som de har pratat med via nätet.
Och anledningen är simpel. En man frågar ut en kvinna, just för att han vill träffa henne. De flesta, bl.a jag. Bryr oss inte om du har ett arbete eller bor hemma fortfarande. Vi förstår att arbetsmarknaden och hitta egna bostäder är en utmaning idag. Även om det inte var det, är det ändå okej. Vi vill helt enkelt träffa DIG. Det är därför vi behåller kontakten och slutligen frågade ut dig. Vi är intresserade av att höra dig.
Du är fortfarande attraktiv!
Nu kommer jag till någonting som en annan kvinna kanske kan korrekta mig. EN man kanske har större press på sig. Om det visar sig att han är arbetssökande och inte ät utbildad eller fortfarande bygger upp ämnen för att ta sig in i högskolan. Så känns det pinsamt att erkänna det och rpata om det. Han vill ju ge sig ett gott intryck. MEN. Tänk om det gäller samma sak för kvinnor, som jag nämnde hur vissa män tänker. Kan det vara så att kvinnorna inte skulle bry sig? Hon vill ju träffa mannen som hon har chattat med. Det är därför hon vill träffas, inte bli imponerad av någoting och bryr sig kanske inte om man inte är utbildad.
Men visst. Han bygger ju upp ämnen, det är ju någonting?
Tja, en kvinna får jättegärna fortsätta, för jag har inte så mycket att ge i en mans sits. Eftersom jag är en man själv och vet inte hurdan kvinnor skulle tänka. Men jag kan utgå ifrån mig själv och är säker på att de flesta män tänker likadant. Vi vill träffa dig! Man behöver inte vara nervös!! ;)
Tja, jag är egentligen självkritisk mot denna tråd över hur ajg lagt upp den. Men jag hoppas den skall tillföra någon smula i alla fall. Självfallet kommer kanske nervositeten inte försvinna till fullo. Men ge en lite go självkänsla åtminstone?
Ha det bra!! :)