Tjejnamn utanför topp 100-listan
Här är ett urval av namn som ligger utanför topp 100-listan och jag är nyfiken på vilka av dem ni på Familjeliv tycker allra mest om!
Här är ett urval av namn som ligger utanför topp 100-listan och jag är nyfiken på vilka av dem ni på Familjeliv tycker allra mest om!
Viola är en favorit. Gillar även Aurora. Många fina namn på den listan.
Ottilia!
Alexandra är också väldigt fint. :)
Ottilia!
Alexandra är också väldigt fint. :)
Många fina namn på den här listan med, dock inte lika många som på killnamnslistan
Viola tycker jag låter så vackert, elegant, milt, behagligt och lätt. Inte pompöst och kungligt som många gamla namn ofta är
De andra namnen efter vilka jag gillar mer: Viktoria, Ottilia, Tilda, Laura, Aurora, Emmy och Adele
Om vår son hade varit tjej skulle han hetat Ottilia. Kerstin gillar jag också jättemycket. Viola och Emmy går också för sig.
Om vår son hade varit tjej skulle han hetat Ottilia. Kerstin gillar jag också jättemycket. Viola och Emmy går också för sig.
Blev det en Otto istället?
Tycker om många namn på listan!
Viktoria, Elisa, Kerstin, Alexandra, Annie, Lisa m.fl...
Av dessa gillar jag Kerstin och Viola
Här var det lite skralare med favoriter, men Anna, Viola, Eva och Kerstin tycker jag hemskt bra om.
Tilda fick rösten. Men gillar Kerstin lika mycket. Sen gillar jag mitt eget namn (Annie) också
Förutom Adele och Ottilia så tror jag att jag har haft åtminstone en klasskompis för varje namn. Inget av namnen är direkt fult, men för mig så känns de liksom "fel i tiden". Hade det inte varit för sångerskan så hade jag röstat på Adele, men nu är det namnet "förstört" för min del så det får bli Ottilia.