klyban skrev 2018-05-16 21:02:14 följande:
Jo, det är sant, folk har ingen empati, då det är för svårt för dom.
Jag skulle säga att det är brist på kunskap om det centrala nervsystemet snarare än empatilöshet. Vare sig det kommer till spel, amfetamin, cannabis, opiater, alkohol, träning eller annat så rör det sig fundamentalt om samma sak - nämligen dopamin. Vilket trots allt är livsviktigt för att vi ens ska finna en motivering att röra oss mot stimuli överhuvudtaget.
Ju större frisläpp av ovan nämnda hormon, desto starkare betingning. Jag måste erkänna att första intrarektala injektion av amfetamin kändes väldigt smutsig. När jag sedan insåg att effekten var flera gånger bättre än både nasalt och oralt så har jag inte kunnat sluta. Hela ritualen med att lösa upp tjacket i 2 - 3 ml vatten för att sedan föra in kanylen i ändtarmen och trycka av har till och med blivit förvånansvärt rogivande. Vilket kanske ger dig avsmak.
Även om jag inte gillar att bli stucken i mina vener så är jag helt medveten om att ifall jag någonsin injicerar intravenöst så kommer jag aldrig mer att rota i min mörka håla igen.