GGN skrev 2018-05-12 18:15:24 följande:
Självklart kan du inte tvinga henne att bo ihop med honom! Att du ens tänker tanken, efter bara ett år dessutom.
Det är väl klart att man kan tänka tanken. Det skulle underlätta för oss först och främst. Hon är den enda som har eget rum där vi bor just nu. Hon sitter och har det gott där inne. Har inget att klaga på, medans de andra två tonåringarna måste dela rum. En kille och en tjej. Jag har min säng i vardagsrummet. Det är bara stora tjejen som är nöjd här. Jag tror att man lär känna varandra rätt snabbt när man väl bor ihop. Dessutom är det ett halvår kvar till eventuell flytt. Alla skulle få egna rum, det längtar mina andra barn efter. Ska jag då strunta i deras önskningar istället. Det är ju inte så lätt för en utomstående att komma nära tonåringar heller. De håller sig mycket för sig själva och bryter sig loss från föräldrar vilket är ett naturligt steg i utvecklingen. Det kan ju ta jättelång tid innan hon känner att det är okej just för att hon har det bra som det är. Ska jag sätta mitt liv på vänt? Hur länge då? Hon har inga planer på att flytta efter studenten och hon tänker plugga vidare på universitet. Jag vill ju att det ska bli bra för alla.