• Anonym (s)

tillåtet att larma dörr?

Jag lider av ångest och kom på eller har läst att motion hjälper och då har jag testat att gå en promenad när jag får ångest,inte kan sova etc och det har hjälpt mig. Problemet är att dom jag bor med har fått ett fix om att ingen får gå ut efter en viss tid. så nu har dom larma dörren och det känns som nån form av... fängelse. vad gör jag nu?

• Svar på tråden tillåtet att larma dörr?
  • Fiona M
    Anonym (.....) skrev 2018-05-19 19:41:44 följande:

Förstår att du har ångest om du bor i familjehem. Jag hoppas du får flytta hem till din familj snart. </3

Anonym (.....) skrev 2018-05-19 21:44:40 följande:
    Så mycket okunskap. Finns inget barn som mår bra av att bo på ett ställe som får betalt för att ha barn där. 

Både TS och lillasyster är placerade sen flera år enligt andra trådar, så bevisligen mår de inte bra hemma heller.
  • Anonya

Det är många som har larm på nätterna, helt enkelt för att ingen ska kunna göra inbrott då. 

TS, jag förstår känslan att du vill ut när du får ångest. För många är det inte så lämpligt att gå ut mitt i natten och för en 14-åring är det aldrig bra att gå ut ensam i natten. Att inte låta dig gå ut på natten är inte elakt även om det känns så för dig, utan helt normalt och även ansvarsfullt. När jag är med mina föräldrar någonstans vill de inte att jag går ut ensam på natten heller i någon liten by och då är jag över 40 år. Många vuxna kvinnor som aldrig skulle göra det ensamma heller. Jag skulle definitivt inte låta en tonåring göra det. Att du inte får gå ut mitt i natten har alltså inte att göra med att du bor i familjehem att göra utan är något som är normalt i de allra flesta hem. 

Får du någon hjälp med din ångest av psykolog eller kurator? Om inte, har du berättat för någon om den? Det är första steget till att få hjälp. 

Vet du vad det är som gör att det lättar om du kommer ut? Om det är rörelsen kanske du kan sätta på en låt (med hörlurar för att inte väcka andra) och dansa eller bara röra dig rytmiskt till den? 

Hoppas du får hjälp med din ångest och snart får börja må bättre! 

• Anonym (F)

Så mycket okunskap. Finns inget barn som mår bra av att bo på ett ställe som får betalt för att ha barn där. 

Vilket jävla skitsnack! Jag var placerad i flera olika hem under min uppväxt. Vissa var bra, vissa mindre bra. Men när jag fick flytta hem till mamma slängde hon ut mig när jag var 16år. VART nånstans anser du att det var bättre än dom trygga hemmen jag hade?!
  • Anonym (F)

Vilket jävla skitsnack! Jag var placerad i flera olika hem under min uppväxt. Vissa var bra, vissa mindre bra. Men när jag fick flytta hem till mamma slängde hon ut mig när jag var 16år. VART nånstans anser du att det var bättre än dom trygga hemmen jag hade?!
  • Anonym (.....)
    Fiona M skrev 2018-05-19 21:57:26 följande:

Både TS och lillasyster är placerade sen flera år enligt andra trådar, så bevisligen mår de inte bra hemma heller.
    Bevisligen? Det är snarare ett bevis på socialtjänsten utövat maktmissbruk, barn ska INTE vara placerade under flera år. om det öht är nödvändigt från början ska föräldrarna få hjälp så att barnen kan flytta hem snarast. Finns många studier på att barn i familjehem inte mår bra och inte klarar sig bra senare i livet.
  • Anonym (e)
    Anonym (.....) skrev 2018-05-20 01:25:05 följande:

Bevisligen? Det är snarare ett bevis på socialtjänsten utövat maktmissbruk, barn ska INTE vara placerade under flera år. om det öht är nödvändigt från början ska föräldrarna få hjälp så att barnen kan flytta hem snarast. Finns många studier på att barn i familjehem inte mår bra och inte klarar sig bra senare i livet.

Anledningen till att barnen generellt mår sämre är ju inte för att familjehemmen är dåliga, utan för att de många gånger varit med om trauman. Bara att flytta till en ny familj är en jobbig händelse. Innebär dock inte att barnen skulle må bättre i sin egen familj. Finns en anledning till att de är placerade.
  • Anonym (.....)
    Anonym (e) skrev 2018-05-20 10:17:31 följande:
    Anledningen till att barnen generellt mår sämre är ju inte för att familjehemmen är dåliga, utan för att de många gånger varit med om trauman. Bara att flytta till en ny familj är en jobbig händelse. Innebär dock inte att barnen skulle må bättre i sin egen familj. Finns en anledning till att de är placerade.
    Okunskap, okunskap... 
  • Fiona M
    Anonym (.....) skrev 2018-05-20 11:45:04 följande:

Okunskap, okunskap... 

Är du samma som skriver i alla trådar om att bioföräldrar aaaaaaalltid är bättre, oavsett vad, och att soc missbrukar sin makt (...) och tar barn från superföräldrar?
  • Anonym (F)
    Anonym (.....) skrev 2018-05-20 11:45:04 följande:

Okunskap, okunskap... 

Du ignorerade mitt inlägg för det inte gick i linje med din åsikt eller var mitt inlägg för verklighetsförankrat för dig?
  • Anonym (Alice)

Ni som diskuterar familjehem generellt, skulle inte ni kunna ta den diskussionen i en annan tråd, så att ts tråd inte fylls upp av sånt som faktiskt inte är relevant till just den här tråden?

Svar på tråden tillåtet att larma dörr?