• Anonym (s)

tillåtet att larma dörr?

Jag lider av ångest och kom på eller har läst att motion hjälper och då har jag testat att gå en promenad när jag får ångest,inte kan sova etc och det har hjälpt mig. Problemet är att dom jag bor med har fått ett fix om att ingen får gå ut efter en viss tid. så nu har dom larma dörren och det känns som nån form av... fängelse. vad gör jag nu?

• Svar på tråden tillåtet att larma dörr?
  • Aniiee
    Anonym (e) skrev 2018-05-10 05:31:39 följande:

Finns ingen som går ut på en promenad 01 på natten. Läs en bok.

Tala för dig själv.

Fast en 14-åring ska ju inte göra det helt själv, det kan jag hålla med om...
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • GGN

Spelar väl ingen roll om dom har larm, dörren går ju att öppna ändå.

Vem bor du hos?

• Anonym (e)
    Aniiee skrev 2018-05-16 17:15:58 följande:

Tala för dig själv.

Fast en 14-åring ska ju inte göra det helt själv, det kan jag hålla med om...

Förekommer säkert men det är inte direkt vanligt att människor går på promenader på natten. Speciellt inte på vardagen.
  • Anonym (A)
    Anonym (e) skrev 2018-05-16 18:05:58 följande:
    Förekommer säkert men det är inte direkt vanligt att människor går på promenader på natten. Speciellt inte på vardagen.
    Det är nog ganska ovanligt.
  • Anonym (s)
    GGN skrev 2018-05-16 17:27:43 följande:

Spelar väl ingen roll om dom har larm, dörren går ju att öppna ändå.

Vem bor du hos?

eh ja, men du vet att ett larm LÅTER och då hade jag om jag öppna 1, väckt alla som sov, 2, inte fått gå ut alls på minst 1 månad....
  • Anonym (F)

Barn ska inte vara ute mitt i natten. Spec inte om barnet mår dåligt. För när allt kommer omkring är du ett barn. Vad du vill o inte vill är tyvärr inte upp till dig än på några år.

• GGN
    Anonym (s) skrev 2018-05-17 21:52:36 följande:

eh ja, men du vet att ett larm LÅTER och då hade jag om jag öppna 1, väckt alla som sov, 2, inte fått gå ut alls på minst 1 månad....

Jo tack, jag vet... Men valet är ditt, och deras.
  • Anonym (Alice)

Självklart kan dom låsa sin dörr. Du borde ju såklart också få veta hur man larmar/larmar av. Men är du 14-15 är det kanske inte det bästa att gå ut mitt i natten. Skulle det hjälpa att bara öppna ett fönster och få in lite frisk luft istället? Har du pratat med din fosterfamilj (eller någon annan vuxen) om att du har ångest?

• Anonym (s)
    öh det är inte ett val om man blir straffad om man gör det man vill. ingen normal familj har larm när nån går ut genom dörren och det här kommer jag säga till socsekreteraren nästa gång och jag hoppas hon förstår bättre än ni. om man är familjehem måste man förstå och det går inte att ha samma regler för alla som dom har. förutom för sitt eget barn som gör exakt hur han vill 99% av tiden....
  • Anonym (D)
    Anonym (s) skrev 2018-05-19 00:06:03 följande:
    öh det är inte ett val om man blir straffad om man gör det man vill. ingen normal familj har larm när nån går ut genom dörren och det här kommer jag säga till socsekreteraren nästa gång och jag hoppas hon förstår bättre än ni. om man är familjehem måste man förstå och det går inte att ha samma regler för alla som dom har. förutom för sitt eget barn som gör exakt hur han vill 99% av tiden....

Att du VILL något betyder inte att det är en bra idé att göra det. Dina familjehemsföräldrar har ansvar för din säkerhet. De får inte låta dig ta en massa risker bara för att du har lust. Du har ett val: att göra det du vill eller att göra det du borde.
Svar på tråden tillåtet att larma dörr?