Inlägg från: Anonym (s) |Visa alla inlägg
  • Anonym (s)

tillåtet att larma dörr?

Jag lider av ångest och kom på eller har läst att motion hjälper och då har jag testat att gå en promenad när jag får ångest,inte kan sova etc och det har hjälpt mig. Problemet är att dom jag bor med har fått ett fix om att ingen får gå ut efter en viss tid. så nu har dom larma dörren och det känns som nån form av... fängelse. vad gör jag nu?

• Svar på tråden tillåtet att larma dörr?
  • Anonym (s)
    om jag visste hur man larma av hade det inte varit ett problem...........
    om jag gick en promenad med dom hade det verkligen inte tagit bort ångest tvärt om, gett mig mer ångest plus att dom går och lägger sig vid 22 senast.. nu är det 
    bara en promenad och att komma UT som hjälper NÄR jag får ångest. inte innan. kan inte direkt gå en promenad vid 8 för att inte få ångest vid 01. om det är vad som nån behöver är det drygt att inte gå med på, finns rätt många sämre sätt än en promenad att hantera ångest på. allt pga besatthet av regler som aldrig får ändras.om det är inte till det sämre förstås....
  • Anonym (s)
    GGN skrev 2018-05-16 17:27:43 följande:

Spelar väl ingen roll om dom har larm, dörren går ju att öppna ändå.

Vem bor du hos?

eh ja, men du vet att ett larm LÅTER och då hade jag om jag öppna 1, väckt alla som sov, 2, inte fått gå ut alls på minst 1 månad....
  • Anonym (s)
    öh det är inte ett val om man blir straffad om man gör det man vill. ingen normal familj har larm när nån går ut genom dörren och det här kommer jag säga till socsekreteraren nästa gång och jag hoppas hon förstår bättre än ni. om man är familjehem måste man förstå och det går inte att ha samma regler för alla som dom har. förutom för sitt eget barn som gör exakt hur han vill 99% av tiden....
  • Anonym (s)
    stinaaa87 skrev 2018-06-03 18:21:17 följande:

Har du fått hjälp med din ångest? 

Nej jag får fortfarande inte gå ut efter 22 och det var som jag skrev det enda som hjälpte mig för stunden om jag inte räknar med negativa sätt att få bort ångest på. 
Svar på tråden tillåtet att larma dörr?