Inlägg från: Anonym (tror det) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tror det)

tillåtet att larma dörr?

Anonym (X) skrev 2018-05-08 23:05:31 följande:

Är det du som är 14 och bor i fosterfamilj igen?

Låter som det....Alltid något med deras regler som inte accepteras och som hen vill höra är fel.... 

TS de får faktiskt låsa. Och de får säga att efter ett visst klockslag går du inte ut. Ja du har tidigare tagit hand om dig själv, men det är inte så det skall vara. Du har nu fått regler att följa för din egen skull. Behöver du motion så fråga dem om du kan få ett löpband eller en träningscykel när du vill röra dig på natten. Eller om de är vakna fråga om de vill ta en promenad med dig. 

Eller ännu bättre fråga om ni kan ta en promenad tillsammans varje kväll innan det är dags att vara inne för kvällen. Då får du chansen att lära känna dem och de få lära känna dig, gå och prata om allt och inget... Så som barn som har bra hem kan göra med sina föräldrar.... Ge dem en chans att få ta hand om dig, och låt dig tas om hand för engångsskull... 

• Anonym (tror det)
    Anonym (s) skrev 2018-05-09 23:05:05 följande:

om jag visste hur man larma av hade det inte varit ett problem...........

om jag gick en promenad med dom hade det verkligen inte tagit bort ångest tvärt om, gett mig mer ångest plus att dom går och lägger sig vid 22 senast.. nu är det bara en promenad och att komma UT som hjälper NÄR jag får ångest. inte innan. kan inte direkt gå en promenad vid 8 för att inte få ångest vid 01. om det är vad som nån behöver är det drygt att inte gå med på, finns rätt många sämre sätt än en promenad att hantera ångest på. allt pga besatthet av regler som aldrig får ändras.om det är inte till det sämre förstås....

Du är ett barn... barn går inte ut på promenader mitt i natten! Så enkelt är det.
  • Anonym (tror det)
    Anonym (e) skrev 2018-05-12 20:15:14 följande:
    Beror väl iofs på vart en bor. Om det inte är mitt i stan finns det ju faktiskt ingen fara för en tonåring att gå en promenad.
    Nej spelar ingen roll vart du bor, är inte för att det skulle vara farligt men för att ett barn behöver sin sömn för att orka skola med mera.
  • Anonym (tror det)
    Anonym (e) skrev 2018-05-16 13:28:26 följande:
    Problemet i Ts fall var ju dock just sömn.
    Ja ock? Att gå på promenader och sätta det som system varje kväll är inte en lösning mot sömnproblem. Gå promenad INNAN det är dags att sova och dörren låses. På natten bör man varva ner och då är det bättre med en bok än en promenad. 
  • Anonym (tror det)
    Anonym (.....) skrev 2018-05-20 01:25:05 följande:
    Bevisligen? Det är snarare ett bevis på socialtjänsten utövat maktmissbruk, barn ska INTE vara placerade under flera år. om det öht är nödvändigt från början ska föräldrarna få hjälp så att barnen kan flytta hem snarast. Finns många studier på att barn i familjehem inte mår bra och inte klarar sig bra senare i livet.

Inte alla föräldrar är lämpliga så det går inte alltid att flytta hem barn, det kan vara grova drog problem, föräldrar som inte är närvarande för de sitter i fängelse i många år osv osv.... Finns många studier på att dessa barn mår bättre av att omhändertas än att lämnas i den situation de lever i. 

Var inte så naiv och idiotisk att du tror att all omhändertaganden är av ondo...

Svar på tråden tillåtet att larma dörr?