Inlägg från: vertias |Visa alla inlägg
  • vertias

Ägglossning efter missfall hjälp någon

Hej,

För ungefär 2 veckor sedan fick jag ett missfall i v 6+0. Blev väldigt ledsen men ändå tacksam över att det kom så tidigt. Jag blödde i en vecka och proverna visade att hcg-värdet sjönk som det skulle.

Eftersom vi planerar ett syskon till så köpte jag för skojs skull mest clear blues ägglossningstest och tänkte jag skulle prova. Vet faktiskt inte varför egentligen för jag känner min kropp så väl så jag känner när jag har ägglossning men jag antar att de är för att jag väldigt gärna vill bli gravid. Men testet visar att jag inte har ägglossning fast jag känner att jag har det? Eller kan det vara så att den ?värken? jag känner i magen är pga av en ny graviditet. Vi har haft sex tre gånger sedan förra onsdagen och enligt min app så är det på de dagar då jag varit fertil. Men jag undrar isåfall om man redan kan känna av en graviditet? Har haft hemsk halsbränna och det hade jag när jag blev gravid sist också.

Så min fråga är, kan man ha ägglossning trots att inte testerna visar det?

• Svar på tråden Ägglossning efter missfall hjälp någon
  • vertias

Tack för svar! :)

Saken är den att jag inte har gjort något gravtest efter mitt mf. Jag var till sjukhuset och gjorde blodprover och när jag förra veckan fick beskedet att hcg-värdet hade sjunkit bra så kunde vi ?köra på? som vanligt. Har heller aldrig tidigare använt mig av ägglossningstest innan utan har alltid blivit gravid utan något annat hjälpmedel än min app och rosenrot.

Har läst att om mf kommer väldigt tidigt så kan det anses som en vanlig mens, så de är det jag hoppats på. Men det kan mycket väl vara så att jag har missat stegringen.

Jag brukar ha en menscykel som är 28 dagar och då skulle jag börja med äl-testet 11 dagar efter första mensdagen om jag förstått det rätt. Är verkligen en nybörjare på detta.

Jag tror jag ska försöka lägga allt åt sidan ett tag och slappna av. Ta ett graviditetstest om två veckor när jag förväntas ha min mens.

Det är så konstigt att jag har alla symtom jag hade när jag väntade min son och innan jag fick mitt MF så har jag tur så är jag gravid men vågar inte hoppas för mycket.

Ber om ursäkt för världens längsta svar haha!

Tack för att du delat med dig, så ?skönt? att höra andras historier! :)

Kram!

Svar på tråden Ägglossning efter missfall hjälp någon