• Inalina

IVF Maj 2018, vill ni följas åt?

Lewaize skrev 2018-05-19 07:10:23 följande:

Vi har också plussat :D Med testet som vi fick med ifrån kliniken men nu är vi påväg till apoteket för att köpa ett digitalt. Känns som att det är mer tillförlitligt.

Allt är bara helt sjukt och overkligt! Även om det är extremt tidigt så glädja vi åt att vi faktiskt kan bli gravida vilket vi inte trodde innan :)

Testdag är 20/5 men 1 dag hit eller dit gör väl inte så mycket ;)

stort grattis!!! förstår att det känns overkligt!!Glad njut nu av att vara gravid!! Solig
  • Inalina
    Solstrål1 skrev 2018-05-25 06:17:13 följande:

Fikk en liten blödning i går på beräknat mens. Storgråtade hela dagen. Satte in tampong men hade inte kommit så mycket mer. Men nog för att det var blod i trosan. Brukar blöda rikligt första dagen. Tog test i dag bara för att bekräfta och ladda om för nya tag. Men det var positivt! Och har än så länge inte blödd mer. Overkligt!!! Ruvdag 12 i dag (blastocyst).

Åh lycka!!!Skrattande Härliga nyheter!!! Hjärta
  • Inalina
    Loven skrev 2018-05-30 09:01:12 följande:

Testdag imorgon men kunde inte hålla mig riktigt så körde en ?billiga tester sticka? i morse utan sambons vetskap (sparar testet jag fick från Livio tills imorgon då officiell testdag är).

Tycker mig se ett positivt resultat????

Vad tycker ni?

ja det är ju solklart!!!! stort grattis va kul!!!Solig 
  • Inalina
    lizzyli skrev 2018-06-03 21:12:47 följande:
    Nu har jag precis tagit Ovitrelle-sprutan och ska till kliniken i Örebro på tisdag för äggplock! På VUL i torsdags visade det sig att högra äggstocken är lite lat den här gången, de hittade fyra äggblåsor som var stora och ett gäng som är så små att de inte hinner med. Den vänstra däremot hade 13 äggblåsor som var stora, så vi håller väl tummarna för att det är ägg i varenda en så de får ut många! Och jag hoppas så innerligt att vi får ett embryo tillbaka.. Och i bästa fall något till frysen också. Hoppas hoppas!!
    Spännande! Jag tog min Ovitrelle här ikväll kl 20 så ÄP onsdag morgon!! ja hade ju varit så skönt om man kunde få tillbaka ett och även några till frysen! håller tummarna för oss Glad!! lycka till i morgon, låt oss höra hur det gick!
  • Inalina
    Kokonattsu skrev 2018-06-05 09:25:05 följande:
    Håller tummarna att det går bättre för er denna gång :D.
    Tack snälla! det känns mer lovande med tanke på att det är fler ägg än förra gången, men sedan ska de ju befruktas och fortsätta utvecklas också... :) Var är ni nu i processen?
  • Inalina
    Kokonattsu skrev 2018-06-05 10:05:13 följande:
    Förstår det, man brukar känna sig lugnare när man får ut mer ägg. Den eviga väntan och att man själv inte kan påverka resultatet är jobbigt.

Jag är på ruvardag 14 och har testdag den 12/6. Vi fick 8 av 9 ägg befruktade, en insatt på dag 3. Tyvärr klarade sig ingen till frysen nu heller. Det gjorde det svårt att tro att den vi fick insatt skulle klara sig då. Har lite lugnare inställning nu. Vi kan ju tyvärr inte påverka något utan det blir ju som det blir. Men kommer det inte gå i hela vägen så hoppas jag vi får reda på det tidigt så man inte kommer till v.7 och ser att hjärtat inte tickar. Det skulle vara svårt att smälta.
    Oj RD 14 och inte tjuvtestat? Vilket tålamod :) Du måste vara över BIM nu i alla fall?
    låter sunt hur du tänker, att man fakstikt inte kan påverka något nu, då måste man ju liksom släppa kontrollen. Jag känner likadant själv denna gången, nu finns det inte mkt jag kan göra än att dyka upp där i tid för ÄP i morgon.
    Njut av att vara PUPO ett tag nu i allafall :) (pregnant until proven otherwise....;) Hjärta
    de funderade aldrig på att sätta in fler embryo denna gången på dig? OM några av våra överlever kommer jag nog be om det (lite enklare att göra det i Tjeckien..) chansen att det blir tvillinggraviditet är nog ganska liten ändå...
  • Inalina
    Kokonattsu skrev 2018-06-05 15:03:07 följande:
    Jag tycker det är bättre att vänta och ha hoppet så länge som möjligt. Sedan även om man skulle vara gravid så kan ens Hcg hormoner var så låga att man får negativt och måste vänta ett tag till för att det ska bli positivt. Vet de som väntat ändå till vecka 7 för att de ska få positivt. Jag kommer vara kring vecka 5 när testdagen kommer. Med tanke på att ens mens kan bli senare än vanligt mär man går i genom Ivf så är det ju bra att de har testdagen lite längre fram. Haha pupo vilket roligt uttryck :D.

Här i umeå sätter de inte in fler än ett åt gången. Kanske om de trodde att vi hade jätte lite chans att bli gravida, mem frågade de tidigare och då sa de blankt nej.
    jag förstår hur du tänker :) j

ag hade äggplock idag och de fick ut 15 ägg, så nu väntar jag med spänning på i morgon när jag får ett mail ang hur många som befruktats... Denna gången var mitt ÄP inte helt utan känningar efteråt, har ganska ont i magen nu och läkaren sa att jag ska se upp för tecken på överstimulering då han tyckte 15 ägg var ganska mkt. men det ska nog gå bra hoppas jag :) Han tyckte jag skulle sätta in ett embryo och frysa resten om de utvecklar sig till blastocyster, så jag går nog på läkarens rekommenderation jag med!! 
    KramGlad
  • Inalina
    Lovsan skrev 2018-06-05 23:18:26 följande:

Hej på er! Ruvar just nu efter ET 29 maj, testdag den 12 juni. Idag är alltså RD 7 för mig. Har genomgått en äggdonationsbehandling i Finland tillsammans med min sambo, fick tillbaka en fin 5-dagars blasto. Min andra äggdonationsbehandling någonsin, har inte heller genomgått IVF innan då jag inte har egna ägg. Ser fram emot testdagen med viss skräck om man säger så..

Hej! vad spännande!!Fick ni frysa några ägg också? jag hoppas också på att sätta tillbaka 5 dagars blastis, gjorde ÄP idag så nu ska de små rackarna bara befruktas också...Förvånad
  • Inalina
    lizzyli skrev 2018-06-06 18:45:56 följande:
    De fick ut 15 ägg, varav 14 kunde injiceras (vi gör ICSI) och idag fick vi veta att 11 är befruktade! Det innebär att vi ska tillbaka på fredag för ET. Dock är det sannolikt så att vi inte får något embryo tillbaka den här gången eftersom de tror att jag blivit överstimulerad. Så de ska kolla med nytt VUL på fredag innan de bestämmer sig. Hoppas hoppas! Och av 11 befruktade hoppas vi väl på iaf något till frysen.

Hur gick det för er på ÄP idag?
    men oj jag fick också 15 ägg!!Glad vet först i morgon hur många som klarar ICSIn, jättebra resultat för er med 11 befruktade!! :)

på vilket sätt tror de att du är överstimulerad? är också lite orolig över det då läkaren tyckte att 15 ägg var många...är ensam här i Prag då min man behöver jobba, så får ju försöka vara lite uppmärksam, men vet inte på vad..Förvånad
    jag har rätt ont i magen nu och känner mig väldigt 'tung' när jag går och det gör ont om jag rör mig några längre sträckor. 

får jag fråga varför de vill sätta tillbaka på fredag (dag3?) min klinik vill nog helst sätta tillbaka en blastycyst och det är på dag 5 eller 6. (resultatet blir väl i oför sig detsamma men de kan ju se vilka som är starkast till dag 5 om jag fattat rätt...)
    kram, så spännande att vara i samma båt :)
  • Inalina
    Lovsan skrev 2018-06-07 08:29:26 följande:
    Ja, 5 stycken dna små blastos fick vi till frysen :) det är vi väldigt glada för.

Spännande med äggplock, såg att du fått ut hela 15 ägg, så många! Håller tummarna för att dina ägg befruktats och utvecklas fint!

Tjuvtestade igår på RD 8 så jag läst att många fått positivt redan då.. var såå nervös. Blev tvungen att vänta tills sambon vaknade för jag vågade inte själv haha. Men det var positivt! En tunn liten linje. Idag var linjen starkare. Kan inte tro det är sant!
    men wow!!! gud så roligt grattis!!! åh njut nu av att vara gravid, såna här inlägg ger mig hoppGlad!!! 
Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?