Inlägg från: Anonym (klurig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (klurig)

Ska mannen betala på första dejten?

Nä.

Jag hatar att känna mig skyldig för saker till folk jag knappt känner så jag hade absolut betalat själv, och tycker det är det rätta om ingen av parterna hemskt gärna vill bjuda.

Hade jag verkligen varit intresserad hade jag nog erbjudit mig att bjuda bara för att förvåna/ bli ihågkommen.

• Anonym (klurig)
    Anonym (Kilo) skrev 2018-04-24 16:14:25 följande:
    Jag är också en omtänksam och självständig kvinna och just därför vill jag se att de egenskaperna finns där hos en blivande man - dvs därför är det självklart för mig att han bjuder. En kille som jag är ute med flera gånger som ger notan till mig innebär slutdejtat för min del. Tro mig, jag har erfarenhet av den sorten.
    Av alla patetiska ursäkter jag har hört var det där nog nåt av det värsta.
  • Anonym (klurig)
    Anonym (54 årig man på dejt) skrev 2018-04-24 21:03:48 följande:

Svårt. Jag dejtade ett dussintal jämnåriga kvinnor efter min tuffa skilsmässa förra året och det gick bra med dejterna. Tyvärr hade jag inte mycket pengar alls men de verkade ta det helt för självklart att jag skulle pröjsa varje gång.

Kvinnor är bara intresserade av jämställdhet när det passar dem, de utnyttjar oss så fort de kan. Vi måste lära yngre killar att tjejerna inte får göra så. De får säga ifrån, helt enkelt.

Jag svalde förtreten och hade roligt. Hittade en bra kvinna utan nojer och mobilberoende. Men jag glömmer inte kvinnornas snålhet. Bra historia att ta upp när alla kvinnor tjatar om jämställdhet i tid och otid.

Dag för mansrörelsen att ta fart!

Men är det kvinnor som är jämställdhetsaktivister som snålar då menar du, eller är det de traditionella?
  • Anonym (klurig)
    Anonym (54 årig man på dejt) skrev 2018-04-25 23:25:37 följande:
    Haha, jag tror de snålar båda grupperna, med förtjusning...
    Jaså det tror du?

Nåja, jag betalar för mig själv, och enligt ovan sammanställning tycker jag då att ungefär hälften av alla kvinnor är patetiska ojämställda fattiglappar som borde rycka upp sig och skaffa en vettig inkomst istället för att pipa.

Men vi andra kommer säkert att få betala deras bidrag också när de blir pensionärer och har struntat i sin ekonomi hela livet och varit hemma med barn i 9 år på heltid, det är väl bara så det är.
  • Anonym (klurig)

Men hur är detta svårt?

Om man inte bjuder så använder man inte det ordet. Då säger man:

Ska vi gå ut och äta en middag tillsammans?

Då hade i alla fall inte jag förväntat mig att bli bjuden.

Svar på tråden Ska mannen betala på första dejten?