Inlägg från: Anonym (Absolut inte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Absolut inte)

Får din tonåring röka hemma?

Nej, mina barn får absolut inte röka hemma. Aldrig. 

Jag röker inte själv och känner mig tveksam till att mina barn kommer börja röka. De vet hur otroligt farligt det är och hur svårt det kan vara att sluta. Dom är även smarta nog att inse att det är korkat och äckligt.

Jag kommer alltid vara en nära och "jobbig" förälder till mina barn. Umgås de med ungar som har dåligt inflytande kommer jag inte uppmuntra den vänskapen.

TS, ditt problem är att du röker själv. Få ickerökare får barn som röker. Att du inte kunnat ha nära samtal över ett glas cola eller en skål popcorn är mest sorgligt tycker jag.

• Anonym (Absolut inte)
    Scoops skrev 2018-04-22 02:38:37 följande:
    Du antar att vi bor i flerfamiljshus antar jag? Vi har långt till närmsta granne. 

Jag skulle tagit ditt inlägg seriöst, om du bara inte gjorde vansinnessnabba antaganden och sedan rabblade på med hur vidig min fästman måste vara som människa på grund av det.

Jag förstår varför du är anonym, Det du skrev här ovan antar jag att du inte skulle säga till en kollega i fikarummet? 
    (Vet att du inte svarade mig men vill ändå flika in ett svar)
    Om du hade sagt det du skrev ovan hade jag inte haft något problem med att ifrågasätta dig angående "respekten" din fästman visar. Det blir visserligen bättre eftersom han inte stör andra än din familj men ändå. Ibland spelar det ingen roll hur stor respekt rökare visar, de stinker fortfarande när de kommer in och ska umgås. Det är hemskt :(
  • Anonym (Absolut inte)
    Anonym (ja...) skrev 2018-04-23 20:31:01 följande:
    ja.
    2018. Du måste trolla.
  • Anonym (Absolut inte)
    Anonym (ja...) skrev 2018-04-23 20:50:43 följande:
    Jaha. Säger du det. Är väl många som röker?
    Ingen av mina vänner, en av alla i min brf och relativt få i området jag bor.

INGEN röker inne, det är så dåligt föräldraskap att det borde gå att anmäla.
    PH76 skrev 2018-04-23 21:27:52 följande:
    Jag känner ingen, varken privat eller på jobbet, och kan inte ens komma ihåg när jag såg någon i området vi bor i som gör det.
    Precis.
    Pope Joan II skrev 2018-04-23 21:35:41 följande:
    Anonym (ja...) skrev 2018-04-23 19:13:58 följande:

mina tonårsdötttar (15 och 17 år) röker hemma och även inomhus.

Jösses, så förfärligt. Obegripligt.

Ja, helt obegripligt.
    Pope Joan II skrev 2018-04-23 21:54:46 följande:
    Obegripligt att det finns föräldrar som låter 13-åringar röka. Obegripligt att det finns föräldrar som röker inomhus och som gör det i sällskap av sina tonårsbarn. Jag tycker att det är så olämpligt att det är att likställa med barnmisshandel. Omsorgssvikt.
    Precis så.
    Anonym (ja...) skrev 2018-04-23 22:01:57 följande:
    ok..vi föräldrar är olika..här röker & dricker vi nog lite oftare och e tatuerade ganska tidigt..
    Övertygad om att du trollar.

• Anonym (Absolut inte)
    fluu skrev 2018-04-24 08:08:47 följande:
    Du upplever att fler röker, men att rökning samtidigt är på väg bort? Okej?
    Jag tror du läser fel. Hon skriver "definitivt fler ÄN idag"
  • Anonym (Absolut inte)
    Anonym (ja...) skrev 2018-04-24 19:31:06 följande:
    har gett dem större frihet sedan de fyllde 15...vill att de ska bli självständiga och starka...
    Ja det är bra att vara självständig och stark när man ska dö i cancer.
  • Anonym (Absolut inte)
    Anonym (fd rökare) skrev 2018-04-26 04:09:10 följande:

Och ni föräldrar har ju inte slutat röka när ni fyllde 30, så vad säger att era barn gör det?

Vad är det som säger att dom är över 30  
  • Anonym (Absolut inte)
    PH76 skrev 2018-04-26 08:40:18 följande:
    Om dom har tonårsbarn så hoppas jag verkligen det...
    Anonym (fd rökare) skrev 2018-04-26 12:13:08 följande:
    Det är rätt troligt att de är över 30 eftersom barnen är 15 och 17.
    I den typen av familj som personen beskriver (låter 13-åringar röka hemma inomhus, röker själva inomhus, dricker en massa alkohol, mekar med bilar, tatuerar sig) får dom nog barn vid 15-16 också så helt omöjligt är det ju inte. Tror dock som sagt inte en sekund på att det är sant, låter mer som hen vill driva med "folk på landet".

• Anonym (Absolut inte)
    Anonym (Blä) skrev 2018-10-28 11:05:15 följande:

Fyfan vilka trashiga föräldrar det finns här på forumet! Vad ni än tycker om saken är det vetenskapligt belagt att det är lågutbildade människor som röker och dessvärre för över sina dåliga gener och ovanor på sina barn. Tummen ner.

Jag tror vi kan trösta oss med att de flesta som svarar att deras barn får röka hemma är forumtroll som bara vill skapa diskussion!
  • Anonym (Absolut inte)
    Vild mamma skrev 2018-10-29 08:44:14 följande:
    Mig kan ni iaf. avfärda ifrån trollistan, jag är här i denna debatt öppet för att visa min åsikt, hur jag gjort i min uppfostran och hur jag ser på saken.

Anonym (kls) skrev 2018-10-28 08:49:50 följande:
    Du är en  svag förälder, bor ni i husvagn? 
    Jag respekterar allas åsikt men nej jag är inte svag och nej vi bor inte i husvagn, varför skulle vi behöva göra det?

Det är mkt. fördomar i trådar som dessa, tillåter man rökning som förälder då är man arbetslös, bor mindre bra, man saknar utbildning, man gör än det ena än det andra... listan kan göras lång.

Detta med rökning är en fråga i livet bland många, bara för att jag tillåter / tillåtit rökning från tidig ålder så betyder det inte att jag tillåter allt, var för skulle jag det?
    Varför? För att rökning är bland det absolut farligaste som finns? Hade du missat det?
Svar på tråden Får din tonåring röka hemma?