Anonym (Absolut inte) skrev 2018-04-22 13:12:14 följande:
(Vet att du inte svarade mig men vill ändå flika in ett svar)
Om du hade sagt det du skrev ovan hade jag inte haft något problem med att ifrågasätta dig angående "respekten" din fästman visar. Det blir visserligen bättre eftersom han inte stör andra än din familj men ändå. Ibland spelar det ingen roll hur stor respekt rökare visar, de stinker fortfarande när de kommer in och ska umgås. Det är hemskt :(
Det är jag helt ok med. Jag vet att vi nog har olika syn på respekt.
Jag förstår också att andra inte tycker han är särskilt respektfull även om jag tycker så.
När jag var tonåring var jag allergisk mot olika parfymer. Jag hade en epipen i fickan alltid -så pass allergisk var jag. En kille sprayade Axe i ansiktet på mig utanför gympasalen en gång för att "testa", det blev ambulans och jag minns att han besökte mig på sjukhuset två dagar senare. Så jag har djup förståelse för människor som av olika anledningar känner av cigarettrök (oavsett om det är allergi eller bara obehag). Så med det i bagaget så tycker jag faktiskt att människor som dränker sig i parfymer och deo är på samma nivå som rökare. Men de är inga vidriga människor för det (jag vet att det inte var du som skrev så, ville bara flika in det
)