• fluu

Får din tonåring röka hemma?

Ingen får röka i vårt hem eller på vår balkong. Och området är rökfritt(H A L L E L U J A!). Allra minst skulle dottern få röka hemma. Eller ens innan hon är 18.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

80 % av ungarna(eller mer) rökte i den lilla hålan där mamma växte upp på 70-talet. I skolan jag gick på 2006-2009 rökte verkligen inte 80 %. Det var invandrare, low-lifes och några stackare som hamnat snett som rökte. Resten ville inte ägna sig åt neandertalarfasoner. 

• fluu
    fluu skrev 2018-04-22 18:52:55 följande:
    80 % av ungarna(eller mer) rökte i den lilla hålan där mamma växte upp på 70-talet. I skolan jag gick på 2006-2009 rökte verkligen inte 80 %. Det var invandrare, low-lifes och några stackare som hamnat snett som rökte. Resten ville inte ägna sig åt neandertalarfasoner. 
    Och idag upplever jag att det är än färre som röker, men samma grupper som gör det.
  • fluu
    elin1989 skrev 2018-04-23 21:12:11 följande:
    Jag gick gymnasiet 2005-2008 och det var ganska många som rökte, definitivt fler än idag. Det gick inga low-lifes på den skolan, det var en av skolorna i Stockholm med högst intagningspoäng. Alla i mitt "gäng" rökte då, och ingen av oss gör det längre. Vi har alla avklarade högskoleutbildningar och bra jobb idag. Så håller inte riktigt med om din bild. Men tror definitivt att rökning är på väg bort, vilket förstås är bra.
    Du upplever att fler röker, men att rökning samtidigt är på väg bort? Okej?
  • fluu
    Anonym (Absolut inte) skrev 2018-04-24 08:12:25 följande:
    Jag tror du läser fel. Hon skriver "definitivt fler ÄN idag"
    Det gjorde jag nog, ja. 
Svar på tråden Får din tonåring röka hemma?