Inlägg från: LillaTjockaBertil |Visa alla inlägg
  • LillaTjockaBertil

Får din tonåring röka hemma?

Anonym (Rökande mamma) skrev 2018-04-20 22:41:24 följande:

Som rubriken lyder. Får din tonåring röka hemma?

Vår dotter började röka i gymnasiet när hon precis fyllt 16. Hon är 17 år nu och fyller 18 senare i år. I början gjorde vi som alla brukar föreslå. Vi straffade. Vi höll inne pengar. Vi bestämde att vi inte betalar körkort osv. Hon rökte ändå.

När vi okejade att hon får röka fritt hemma och även tillsammans med mig blev det mindre laddat och vi har många av våra bästa samtal över varsin cigarett. Dottern har dessutom en tre år äldre snusande. och feströkande, pojkvän så att få tag i cigg är inget problem för henne.

Jag vet att den här typen av trådar till 90 % brukar innehålla fördömanden och man får veta att man är värdelös som förälder. Att det är dåligt för hälsan vet jag, min dotter och alla andra rökare. Det behöver ingen berätta.

Nå... tillåter du din tonåring att röka? Är du själv tonåring och får röka för dina föräldrar?

Nu är min äldsta bara 6 år men han, hans lillebror eller eventuellt kommande syskon kommer inte få lov att röka hemma innan de har fyllt 18. När de däremot fyllt 18 är de myndiga och kommer således få lov att röka hemma så länge de håller sig utomhus och finansierar sina cigaretter själva.
Svar på tråden Får din tonåring röka hemma?