• Anonym (GK)

Det är cirkus underhållning här hemma varannan vecka.

Nu måste jag bara förtydliga att jag inte på något sätt klandrar barnen för det här utan snarare min sambo. Behöver tips och råd om hur ni andra tänker och känner.

Problemen hopade sig när vårt gemensamma barn föddes. Min sambo har två barn sen tidigare på 11 och 15 år, fina barn som jag tidigare haft god relation. Relationen har däremot förändrats till det sämre sen vårt barn kom, eller mitt barn skulle jag snarare vilja säga för det är så det känns. Han är helt distanserad till vårt barn för det är så satans synd om hans stackars skilsmässobarn!!!!

När vi inte har barnen så ser jag knappt min sambo på veckorna, jag har börjat jobba igen sen föräldraledigheten men får sköta all dagislogistik. De helger som vi är själva så passar sambon på att antingen umgås med sina vänner eller så sover han nonstop.

Skillnaden är när hans barn är här för då ska det alltid slås på stora trumman. Barnen ska välja mat som ska ätas hela veckan, trots att ekonomin just för tillfället är ansträngd och att vi just nu får leva på min inkomst så tar min sambo med barnen på dyra aktiviteter och shopping under helgerna. Nu igår kom jag på min sambo med att ha använt mitt kreditkort till en aktivitet som han och barnen ska på i helgen? Tusentals kronor har det kostat och nu är jag galen! Har redan stört mig på att de veckor som hans barn är här på så ska allt vara roligt, kosta pengar och vara underhållning men att det nu ska gå ut över mig är mer än vad jag orkar med.

Jag orkar inte längre med det här längre, leva med tivolit ena veckan för att andra veckan ha en sur och utmattad man här hemma som inte lyfter ett finger.

Vad ska jag göra? Är det bara jag som känner att min partner sätter sina tidigare barn framför det gemensamma?

• Svar på tråden Det är cirkus underhållning här hemma varannan vecka.
  • Anonym (GK)
    Pope Joan II skrev 2018-04-10 08:38:40 följande:

Är han arbetslös?

Egen företagare men har inte kunnat plocka ut lön på några månader.
  • Anonym (GK)
    Whitehorse1979 skrev 2018-04-10 07:55:53 följande:

OMG.

Jag hade ju polisanmält för att få tillbaka pengarna, klippt kortet i 1000 bitar.

NU måste du ju visa att det inte är okej, han har ju stulit av dig.

Sen hade jag letat upp ett annat boende eller kastat ut idioten.

Låt inte han ha ditt kort så blir det inga aktiviteter.

Du kan ju sätta maxgräns och att det ska godkännas med koder innan det blir något köp.

Har spärrat kortet.
  • Anonym (GK)
    Anonym (A) skrev 2018-04-10 08:39:56 följande:

Vad gör han på dagarna de veckor ni inte har barnen??? Jobbar han borde han ju ha en inkomst, som i så fall ska gå till hans andel av hushållet, ert gemensamma barn och hans barn.

Jobbar han inte borde han ju ta hand om ert barn och hemmet.

Helt orimligt att han utan att fråga spenderar dina pengar på sina barn.

Vi har annars haft det rätt bra ställt men sista månaderna har varit lite kärva. Vi hade klarat oss hyfsat annars på min lön och sparkapital om det inte vore för min sambo och hans barn dyra vanor.
Svar på tråden Det är cirkus underhållning här hemma varannan vecka.