• Asil76

Rekommendationer och varningar gällande kliniker

Hej på er!

Jag har sett att det inte bara är jag som upplevt dåligt bemötande och illa skötta behandlingar under äggdonationsprocessen.

Eftersom det är så himla svårt att veta vilken klinik man ska välja, framförallt om man måste göra äggdonation utomlands, tänkte jag att vi kanske kam ha en tråd med recensioner av kliniker?

Både bra och dåliga upplevelser så att de som kommer efter oss kanske får bättre utgångsläge i valet?

• Svar på tråden Rekommendationer och varningar gällande kliniker
  • Asil76

Jag har dåliga erfarenheter av Invimed, så jag skulle inte rekommendera dem.

Om jag ska skriva allt de gjort blir det ett väldigt långt inlägg så jag ska försöka punkta ner det:

-svensk tolk. Enbart vid första tillfället. De läkare jag har fått träffa kan inte tillräckligt bra engelska för att förklara ev problem på vägen, eller svara på frågor.

- personlig koordinator: vi har Agnieszka och hon verkar bara svara när hon själv har lust, och är ofta väldigt dryg och nedlåtande i mail, samt uppger "jag är inte läkare, jag kan inte svara på det" när man frågar om medicinska detaljer. Hon frågar inte heller de läkare som tillgängliga om man inte kräver det.

- Läkaren är hårdhänt (jag har vid flera tillfällen fått mindre blödningar efter hans undersökningar) och verkar inte vilja prata med kvinnor om han slipper (dr Rogazza), utan vänder sig enbart till min sambo.

- Kvaliteten på deras embyos verkar vara oerhört dålig! Av 12 överlevde, befruktades och delade sig bara ett första gången (då erbjöds vi garanti) och andra gången har hittills två överlevt och delat sig (transfer av dem i morgon) och tre "vet dom inte än". Resterande har jag inte fått någon förklaring på vad som hänt med. Jag har inte heller blivit erbjuden garantin.

- Dolda kostnader/felaktiga uppgifter. Agnieszka har givit pris som senare visat sig vara fel (upp till 300 zl = ca 750kr fel). Hon har i mail tagit på sig ansvar men vägrar nu betala tillbaka. Hon återkommer inte heller i frågan och kliniken svarar bara att hon ska höra av sig...

Till det kan man väl säga att de inte värderar kundservice direkt högt. De hör inte av sig med resultat, svarar inte på frågor mm. Tjejerna i receptionen är däremot alltid trevliga, men det är nog allt...

Tumme ner för den här kliniken med andra ord!

• Asil76
    UndrandeSökare skrev 2018-04-09 15:03:32 följande:

Jättebra initativ att starta denna tråd ! Jag har tyvärr läst att det är fler som blivit dåligt behandlade av just Invimed.

Tack! Ja, dom verkar verkligen inte vara att lita på.. om det går att hjälpa nån på vägen i deras val så är ju det bra ändå!
Svar på tråden Rekommendationer och varningar gällande kliniker